مراقبت های بعد از کراتین مو

مراقبت های بعد از کراتین

بسیاری از افراد به دنبال روش‌های مختلفی هستند که بتوانند همواره موهای صاف و ابریشمی داشته باشند. کراتین مو یکی از بهترین راهکارها در این زمینه محسوب می‌شود. اگر بر این باور هستید که بعد از کراتین کردن موها می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگهداری و مراقبت خاص، همواره موهای لخت و براق داشته باشید، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

برای کسب بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه، لازم است که اطلاعات خود را درباره مراقبت های بعد از کراتین ارتقا دهید. در ادامه با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید تا به صورت کامل به بررسی این دسته از مراقبت‌ها بپردازیم.

خشک کردن مو کراتین شده

یکی از مهم‌ترین نکات در زمینه مراقبت های بعد از کراتین، خشک کردن مو است. باقی ماندن آب و رطوبت در موها می‌تواند باعث وز شدن و ایجاد تخلخل در مو می‌شود. این حالت ممکن است باعث از بین رفتن کراتین مو شود. از این رو توصیه می‌کنیم هر بار بعد از حمام موهای خود را با باد سشوار خشک کنید تا هیچ رطوبتی در آن باقی نماند.

خشک کردن مو کراتین شده

لازم به ذکر است که نوع کراتین هم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و در بسیاری از مواقع تا سه روز نباید حمام بروید. در بهترین حالت توصیه می‌کنیم از شنا کردن و ورزش‌هایی که باعث تعریق بیش از حد می‌شوند هم خودداری کنید.

همچنین بخوانید: تفاوت کراتین مو صافی و کراتین مو احیا

نبستن موها

یکی دیگر از نکات مهمی که در راستای مراقبت بعد از کراتین باید به آن توجه داشته باشید، نبستن موهاست. در سه روز ابتدای بعد از کراتین اصلا موهای خود را به صورت دم اسبی یا گوجه‌ای نبندید. قرار دادن موها در پشت گوش هم در این مدت توصیه نمی‌شود، چراکه ممکن است موها حالت بگیرند. بعد از گذشت سه روز می‌توانید با استفاده از کش موهای نرم و ساتن، موهای خود را به صورت کاملا شل ببندید تا از حالت گرفتن آن جلوگیری کنید.

استفاده از شوینده بدون سولفات، از مهمترین مراقبت های بعد از کراتین

سولفات یکی از ماده‌های آسیب‌ زننده و مخرب است که می‌تواند کراتین موهای شما را تا حد زیادی از بین ببرد. از این رو لازم است که حتما از شوینده‌ها، شامپوها و نرم‌کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید که اثرگذاری کراتین بر روی موهای شما مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد.

استفاده از شوینده بدون سولفات، از مهمترین مراقبت های بعد از کراتین

البته استفاده مداوم از این شامپوها هم ممکن است آسیب زا باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که در هفته، حداقل یک بار از شامپوی مناسب با نوع موهای خود استفاده کنید.

شستشوی کمتر

کم کردن تعداد دفعات شست‌وشو نیز یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه بوده که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. شستن روزانه موها می‌تواند آسیب‌های متعددی را به دنبال داشته باشد و به مرور باعث خشکی موها و کاهش اثر کراتین شود. در صورتی که ذاتا موهای چربی دارید، در بهترین حالت یک روز در میان حمام کرده و در هر بار، تنها یک بار موهای خود را بشویید.

خودداری از رنگ کردن و دکلره

خودداری از رنگ کردن و دکلره از جمله مراقبت های موی کراتین شده

بعد از کراتین مو، شما باید تمام تلاش خود را به کار ببرید تا بر طبق اصول نگهداری بعد از کراتین، ماندگاری آن را افزایش دهید. استفاده از رنگ مو و دکلره، کوتیکول های مو را باز کرده و در نتیجه اثر کراتین سریع‌تر از بین می‌رود. بر این اساس بهتر است از هرگونه رنگ، دکلره و حتی رنگساژ برای موهای خود دوری کنید.

استفاده از ماسک مو، کلیدی ترین نکته مراقبت بعد از کراتین

یکی دیگر از نکات مهمی که در اصول نگهداری از موها بعد از کراتین باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از ماسک مو است. با استفاده از ماسک موی مناسب، به موهای خود آب‌رسانی کنید. با افزایش پروتئین مو، رطوبت آن کم شده و در صورتی که رسیدگی به خوبی انجام نشود، مشکلاتی از قبیل خشکی و شکنندگی برای مو ایجاد می‌شود. از این رو توصیه می‌کنیم از یک ماسک موی باکیفیت و مناسب استفاده کنید تا بتوانید رطوبت موهای خود را بیشتر نمایید.

کوتاه کردن موها

کوتاه کردن موها یکی از مراقبت های بعد از کراتین

یکی از عوارضی که همواره برای موهای دکلره وجود داشته و باید به آن توجه کنید، موخوره گرفتن مو است. به صورت کلی کراتین کردن موها، خشکی آن‌ها را به دنبال دارد. از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که بیشتر از قبل مستعد موخوره گرفتن هستند. از این رو بهتر است هر چند ماه یک بار حتما موهای خود را نوک گیری کنید تا از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری شود.

همچنین بخوانید: راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین

پوشاندن موها در برابر اشعه خورشید برای ماندگار شدن اثر کراتین

از دیگر تهدیدهایی که برای موهای کراتین شده وجود داشته و باعث آسیب دیدن آن‌ها می‌شود، اشعه نور خورشید و آلودگی‌های موجود در هواست. بر این اساس توصیه می‌کنیم قبل از خروج از منزل، حتما موهای کراتین شده خود را با شال و یا کلاه مناسب بپوشانید.

عدم استفاده از وسایل حرارتی

استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو مو و بابلیس، رطوبت موجود در مو را از بین برده و به مرور زمان باعث خشکی آن‌ها می‌شود. بر این اساس به هیچ عنوان نباید با استفاده از آن‌ها بعد از کراتین، به موهای خود آسیب برسانید.

عدم استفاده از وسایل حرارتی از مراقبت های بعد ار کراتین مو

استفاده از سشوار برای خشک کردن موها باید با باد ملایم باشد تا رطوبت موجود در مو را از بین نبرد. اگر به دنبال این هستید که کراتین مو در اصفهان را با بالاترین کیفیت انجام دهید، با سالن زیبایی رها طحانی تماس بگیرید.

سخن پایانی

کراتین مو یکی از بهترین روش‌ها و راهکارها برای از بین بردن وز و خشکی مو محسوب می‌شود. استفاده از این روش کمک می‌کند تا همواره موهایی صاف و بدون شکستگی داشته باشید. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به بررسی روش‌ها و اصول نگهداری بعد از کراتین پرداختیم. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید موهایی سالم و در عین حال صاف داشته باشید. رعایت نکردن این نکات باعث کوتاه‌تر شدن اثر ماندگاری کراتین مو خواهد شد.

سوالات متداول

تا چند روز بعد از کراتین مو مجوز حمام کردن وجود ندارد؟

بعد از کراتین باید تا سه روز موهای خود را کاملا خشک کرده و از حمام کردن دوری کنید.

امکان رنگ کردن موها بعد از کراتین وجود دارد؟

رنگ کردن مو می‌تواند ph مو را تا حد زیادی نامتعادل کند، از این رو اثر کراتین کوتاه‌تر خواهد شد. پس تا ۶ ما از هرگونه رنگ بر روی موهای خود دوری کنید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

5/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 18 =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت