تفاوت آمبره و بالیاژ چیست؟

امروزه روش‌ها و تکنیک‌های مختلف و متنوعی برای رنگ مو ارائه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها نتایج فوق العاده جذابی را به همراه دارند. آمبره و بالیاژ این روزها به عنوان جدیدترین تکنیک‌ها شناخته می‌شوند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت آمبره و بالیاژ و انتخاب بهتر از میان آن‌ها، توصیه می‌کنیم در ادامه محتوا با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید.

آمبره چیست؟

تکنیک آمبره را می‌توانیم به عنوان یکی از جدیدترین روش‌ها برای رنگ مو بدانیم که این روزها طرفداران بسیار زیادی هم دارد. این واژه ریشه فرانسوی داشته و به معنای سایه دار یا سایه روشن شدن مو است. در آمبره مو معمولا ریشه موها تیره‌تر بوده و هر اندازه به سمت ساقه برویم، رنگ آن روشن‌تر خواهد شد. آمبره معکوس هم حالتی بوده که این تیره و روشن در مو به صورت برعکس قرار بگیرد و از سمت ساقه به ریشه به صورت تیره و روشن حرکت کنیم.

آمبره چیست؟

این مدل رنگ کردن مو در سال‌های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و بر روی انواع مختلف مو، می‌تواند نتایج بسیار جذابی را به دنبال داشته باشد. برای اجرای این تکنیک هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود نداشته و شما می‌توانید از انواع رنگ‌های طبیعی، با تناژ گرم و خاکی و حتی رنگ‌های فانتزی استفاده کنید. برای استفاده از خدمات رنگ و لایت مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

مزایای آمبره

برای کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تری درباره این تکنیک رنگ مو لازم است تا درباره اصلی‌ترین مزایای آن هم اطلاعات کاملی را به دست آوریم. برخی از اصلی‌ترین مزایای اجرای تکنیک آمبره به شرح زیر هستند.

  • تنوع بالای رنگ‌های فانتزی و طبیعی در این تکنیک
  • مناسب برای انواع موهای بلند، کوتاه، نچرال و حتی فانتزی
  • به هم نخوردن آمبره با رشد ریشه مو
  • آسانی برای تغییر رنگ مو در صورت نارضایتی مشتری
  • نمایش طیف‌های رنگی مختلف بر روی موهای بلند

بالیاژ چیست؟

بالیاژ چیست؟

در زبان فرانسوی بالیاژ به معنای حرکت از یک‌سو به سوی دیگر اشاره دارد. در این حالت می‌توانیم حرکت آزاد دست در زمان رنگ کردن مو اشاره کنیم. این حالت باعث می‌شود تا هایلایت‌های کاملا طبیعی و فوق‌العاده جذابی در لابه لای موهای فرد ایجاد شود. در این تکنیک بدون استفاده از فویل و این دسته از ابزارها به رنگ زدن می‌پردازند و این موضوع باعث شده تا نتیجه نهایی به مراتب جذاب‌تر شود. بالیاژ نیاز به دقت و تمرکز بالایی در زمان اجرا دارد و توصیه می‌کنیم از یک متخصص مجرب در لاین رنگ مو برای اجرای آن کمک بگیرید. برای افرادی که به دنبال یک روش طبیعی برای رنگ موهای خود هستید، بالیاژ یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید: تفاوت مش و هایلایت

مزایای بالیاژ

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی کامل با روش بالیاژ، لازم است تا درباره اصلی‌ترین مزایای این روش هم اطلاعات کاملی به دست آوریم.

  • سازگاری با انواع قد مو
  • مناسب برای مو با حالت‌های مختلف مانند صاف، فر، مجعد و …
  • عدم نیاز به استفاده از فویل در زمان اجرا
  • ماندگاری بالا بر روی مو
  • عدم نیاز به اصول مراقبتی خاص از مو
  • ظاهر نچرال و طبیعی با سه درجه روشن‌تر از رنگ موی طبیعی شما
  • قیمت مناسب‌تر و اقتصادی‌تر نسبت به سایر روش‌ها

آشنایی با تفاوت آمبره و بالیاژ

بعد از اینکه به صورت کلی با تعریف، ویژگی‌ها و همچنین مزایای این تکنیک‌های رنگ مو آشنا شدیم، لازم است تا به سراغ بررسی تفاوت آمبره و بالیاژ برویم که عبارتند از:

تفاوت آمبره و بالیاژ

محل روشن شدن رنگ مو

یکی از اولین و اصلی‌ترین تفاوت‌های ظاهری که در بین آن‌ها وجود دارد، مربوط به محل روشن شدن رنگ مو است. در روش آمبره، دکلره یا روند روشن شدن موها، هیچ‌گونه تماسی با ریشه مو نداشته و با فاصله قرار می‌گیرد. همین موضوع هم باعث شده تا رشد ریشه در این روش به هیچ عنوان باعث خراب شدن ترکیب مو نشود. از طرفی در تکنیک بالیاژ، موها از نزدیک ریشه دکلره شده و رنگ روشن به خود می‌گیرند.

میزان روشنایی موهای رنگ شده

دیگر تفاوت آمبره و بالیاژ مربوط به میزان روشنایی موهای رنگ شده و تفاوت آن‌ها با رنگ زمینه یا همان موهای طبیعی است. این تفاوت در تکنیک بالیاژ به مراتب کمتر از آمبره بوده و به همین دلیل حالت طبیعی‌تری به خود می‌گیرد. در تکنیک بالیاژ اختلاف موهای رنگ شده با موهای طبیعی، بیشتر از سه درجه نخواهد بود؛ اما در آمبره شما هیچ محدودیتی نداشته و در صورت تمایل حتی از رنگ‌های فانتزی هم می‌توانید استفاده کنید. در آمبره شاهد یک رنگ عمودی هستیم که بر روی سطح مو قرار می‌گیرد، در حالی که بالیاژ یک تکنیک هایلایت بوده که به صورت افقی بر روی سطح مو قرار می‌گیرد.

تاثیر رشد مو بر رنگ

تغییر رنگ موها در اثر رشد، در تکنیک بالیاژ بسیار کمتر از آمبره است؛ زیرا در این روش، رنگ زده شده به رنگ طبیعی موها بسیار نزدیک است و نمی‌توان به راحتی تفاوت رنگ را تشخیص داد. اما در روش آمبره به دلیل استفاده از رنگ‌های فانتزی، تفاوت در موها به خوبی قابل مشاهده است.

سخن پایانی

آمبره و بالیاژ را می‌توانیم از جدیدترین تکنیک‌های رنگ مو در نظر بگیریم که در بخش‌های قبلی به صورت کامل به تعریف و معرفی آن‌ها پرداختیم. تفاوت آمبره و بالیاژ را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا شما بتوانید بر اساس ویژگی‌ها هر کدام و تفاوت‌های موجود در میان آن‌ها، مناسب‌ترین گزینه را برای موهای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

در کدام تکنیک دکلره موها از ریشه شروع می‌شود؟

تکنیک بالیاژ فاصله کمتری با ریشه موها دارد و از نزدیک به این بخش شروع به روشن شدن می‌کند.

کدام تکنیک تنوع رنگی بالاتری دارد؟

در رنگ موی آمبره تنوع رنگی بالاتری وجود داشته و در صورت تمایل می‌توانید به سراغ رنگ‌های فانتزی هم بروید. در صورتی که بالیاژ نهایتا سه درجه اختلاف رنگ با رنگ طبیعی موها ایجاد می‌کند.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

5/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت