تفاوت احیای مو با کراتینه

موها می‌توانند اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در چهره افراد داشته باشند. امروزه حفظ سلامتی مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اغلب افراد برای داشتن چنین موهایی، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند. تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای داشتن موهای سالم ارائه شده‌اند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از جمله این روش‌ها و راهکارهای جدید می‌توانیم به احیای مو و کراتینه اشاره کنیم. در ادامه با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید تا توضیحات بیشتر و کامل‌تری درباره تفاوت احیای مو با کراتینه در اختیار شما قرار دهیم.

احیای مو چیست؟

پیش از اینکه به بررسی تفاوت احیای مو با کراتینه بپردازیم، لازم است تا اطلاعات خود را درباره احیای مو ارتقا دهیم. احیای مو در واقع به روشی گفته می‌شود که در آن تلاش مي‌شود تا موهای آسیب‌ دیده مجددا بازسازی شده و در موقعیت سالم‌تری قرار بگیرند. در این حالت مشکلات به وجود آمده برای موها تا حد زیادی برطرف می‌شوند. این روش برای موهای زیر استفاده می‌شود:

  • انواع موهایی که در اثر دکلره و رنگ کردن‌های مکرر و یا استفاده از لوازم حرارتی مانند اتو و سشوار، شکننده و خشک شده‌اند
  • موهایی که موخوره دارند
  • موهایی که دچار ریزش بیش از حد نرمال شده‌اند

احیای مو چیست؟

با استفاده از این تکنیک می‌توان رطوبت موجود در موها را افزایش داده و سلول‌های مرده یا آسیب‌دیده در بافت مو را بازسازی کرد. در نتیجه اجرای این تکنیک، شما مجددا موهای صاف و سالم خواهید داشت که می‌توانید از زیبایی آن‌ها نهایت لذت را ببرید. در این روش از مواد مخصوصی استفاده می‌شود که حاوی انواع ویتامین‌های مورد نیاز مو، روغن‌های طبیعی و سایر مواد مغذی هستند. این مواد پروتئین‌های مورد نیاز ساختار مو را در خود جای داده و می‌توانند مو را تقويت كنند.

نتایج احیای مو

اصلی‌ترین هدف از احیای مو، بازگرداندن سلامتی مو بوده و در شاخه اقدامات درمانی قرار می‌گیرد. این فرایند نتایج مختلفی را به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • شادابی مو
  • جلوگیری از ریزش
  • رویش مجدد موهای از دست رفته
  • مرطوب نگه داشتن ساقه مو
  • از بین رفتن وز
  • صافی مو
  • افزایش رشد
  • تنظیم چربی
  • جلوگیری از به وجود آمدن موخوره

روش های اجرای احیای مو

امروزه به دلیل استفاده از محصولات نامرغوب، رنگ کردن‌های مکرر و … افراد زیادی سلامت موهای خود را از دست داده و به دنبال تکنیک‌های کمک کننده هستند تا بتوانند موهای سالم و جذابی داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا متقاضیان احیای مو همواره در حال افزایش باشند. از این رو امروزه روش‌ها و تکنیک‌های مختلف و متنوعی برای احیای مو در نظر گرفته شده که در این بخش به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم.

روش های اجرای احیای مو

کراتینه مو چیست؟

کراتینه مو چیست؟

امروزه به افرادی که از وز و فر موهای خود خسته شده و به دنبال یک صافی دائمی هستند، توصیه می‌شود که از روش کراتینه مو استفاده کنند. کراتین مو یک فرایند شیمیایی بوده که با هدف اصلاح و صافی موها انجام می‌شود. در این روش از مواد شیمیایی مختلف و متنوعی مانند فرمالدهید استفاده می‌شود که کمک می‌کند تا بافت موها حالت ضخیم‌تری به خود بگیرند. در این روش ابتدا مواد کراتینه بر روی موها قرار گرفته و پس از مدتی شسته می‌شوند. سپس از اتو مو و حرارت برای تثبیت صافی به وجود آمده استفاده می‌شود. برای دریافت خدمات کراتینه مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

اثرات کراتینه بر روی موها

بعد از اجرای این فرایند، موها سشوار کشیده شده و توصیه‌های لازم در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر بتوانید اصول مراقبتی از مو را در این حالت به بهترین نحو ممکن اجرا کنید، ۶ تا ۱۲ ماه از صافی و لختی موهای خود نهایت لذت را خواهید برد. کراتینه مو از طریق چند روش مختلف انجام می‌شود که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • مراجعه به سالن‌های زیبایی و دریافت خدمات مربوط به کراتینه
  • کراتینه در خانه با استفاده از کیت کراتین
  • صافی مو با استفاده از شامپوها و محصولات حاوی کراتین

بررسی تفاوت های احیای مو و کراتینه

در بخش‌های قبلی به صورت کامل با کراتینه و احیای مو و همچنین روش‌های اجرای این تکنیک‌ها آشنا شدیم. در این قسمت نوبت به بررسی کامل تفاوت احیای مو با کراتینه می‌رسد. بسیاری از افراد در زمان انتخاب تکنیک مناسب برای موهای خود، دچار سر درگمی شده و نمی‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که انتخاب تکنیک مناسب باید بر اساس شرایط و ویژگی‌های مو انجام شود تا بالاترین اثرگذاری و بهترین نتیجه را به دنبال داشته باشد. از اصلی‌ترین تفاوت‌های احیای مو با کراتینه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.بررسی تفاوت های احیای مو و کراتینه

تفاوت کاربرد احیا و کراتینه

یکی از اصلی‌ترین موارد تفاوت احیای مو و کراتینه در کاربرد و موارد استفاده از این تکنیک‌هاست. کراتینه کردن مو برای افرادی که دنبال صافی و لختی موهای خود هستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. از طرفی افرادی که به دنبال داشتن موهای سالم بوده و می‌خواهند به موهای آسیب‌دیده خود کمک کنند، باید از روش‌های احیای مو استفاده کند.

میزان صافی احیا و کراتینه مو

همان طور که می‌دانیم در احیای مو هم شاهد صافی مو هستیم، اما میزان صافی به دست آمده در کراتینه به مراتب بیشتر خواهد بود. در کراتینه اصلی‌ترین هدف ایجاد صافی در موها بوده و به همین دلیل موها کاملا لخت و شلاقی می‌شوند. توجه داشته باشید که کراتینه مو هم می‌تواند تا حدی بر روی احیای مو اثرگذار باشد. به صورت کلی توصیه می‌کنیم اگر به دنبال صافی مو نبوده و اصلی‌ترین هدف شما سلامت مو است، به سراغ احیا بروید.

تفاوت تاثیر کراتینه و احیا در ریزش مو

افرادی که از ریزش موی خود رنج برده و به دنبال یک روش مناسب برای کاهش میزان ریزش هستند، باید از طریق احیای موهای خود اقدام کنند.

تفاوت احیا و کراتینه از نظر عوارض جانبی

در کراتینه مو از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود. اگر مواد استفاده شده در این فرایند از سطح کیفیت بالایی برخوردار باشند، کراتینه مو هیچ‌گونه عوارضی را به دنبال نخواهد داشت. بر این اساس توصیه می‌کنیم در سالن‌های معتبر و مراکز شناخته شده اقدام به کراتینه موهای خود بکنید. احیای مو یک فرایند درمانی بوده و هیچ‌گونه عوارضی به دنبال نخواهد داشت. به صورت کلی بر اساس تحقیقات انجام‌شده، می‌توانیم ادعا کنیم که میزان عوارض احیای مو، کمتر از کراتینه خواهند بود.

سخن پایانی

حفظ سلامت موها و زیبایی آن‌ها، این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود. امروزه تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی ارائه شده‌اند که شما برای داشتن موهای سالم و زیبا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کراتینه و احیای مو از کاربردی‌ترین روش‌ها در این راستا هستند که نتایج فوق‌العاده‌ای به دنبال دارند. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی کراتینه و احیای مو پرداختیم. همچنین تفاوت احیای با کراتینه را نیز مورد بررسی قرار دادیم تا شما بر اساس هدف، ویژگی‌ها و شرایط موهای خود، بتوانید بهترین و موثرترین روش را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

در کدام روش میزان صافی ایجادشده برای موها بیشتر خواهد بود؟

کراتینه مو با هدف صافی مو انجام شده و موهای شما را کاملا لخت و شلاقی می‌کند.

احیای مو در چه مواقعی انجام می‌شود؟

از این روش برای ترمیم موهای آسیب‌دیده، سوخته، درمان ریزش مو، موخوره، افزایش رشد، رشد مجدد موهای ریخته شده و ... استفاده شده و یک تکنیک درمانی محسوب می‌شود.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − دو =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت