۴ روش برای احیای مو های آسیب دیده

روشهای احیای موهای آسیب دیده

همه ما تمایل داریم که موهای سالم، براق و لطیف داشته باشیم؛ اما باید بدانیم که موها تا حد زیادی آسیب پذیر بوده و به دلایل مختلف ممکن است سلامتی خود را از دست بدهند. موهای شکننده، خشک و وز شده به هیچ عنوان زیبایی موی سالم را ندارند. به همین دلیل روش‌هاییی ارائه شده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سلامتی موهایتان را ارتقا ببخشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های احیای موهای آسیب دیده، توصیه می‌کنیم در ادامه با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید.

آشنایی با انواع آسیب های مو

موها ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب‌های شدیدی شده و نیاز به ترمیم و احیا پیدا کنند. برای اینکه بتوانید بهترین راهکار را برای احیای موهای آسیب دیده پیدا کنید، لازم است تا علت آسیب را بیابید. از این رو در این بخش چند نمونه از شایع‌ترین آسیب‌هایی که معمولا موها با آن درگیر می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

رنگ مو

بیشتر رنگ موها حاوی مقدار زیادی پراکسید هیدروژن یا همان مواد سفیدکننده و آمونیاک هستند. این مواد کوتیکول مو را باز کرده و ساختار آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهند. رنگ کردن مو به صورت مکرر و عدم رسیدگی به سلامت آن‌ها، می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی و در برخی از مواقع جبران‌ناپذیری باشد. بر این اساس توصیه می‌کنیم در بهترین حالت موهای خود را در بازه‌های زمانی طولانی‌مدت رنگ کنید تا کمترین میزان آسیب به آن‌ها وارد شود.

همچنین بخوانید: بهترین رنگ مو برای من کدام است

رنگ مو و آسیب‌های حرارتی، از انواع آسیب‌های موآسیب های حرارتی

امروزه استفاده از ابزارهای حرارتی برای حالت دادن و استایل کردن موها تا حد زیادی کاربرد دارد. از این رو باید بدانید که گرما و حرارت هم می‌تواند کوتیکول‌های مو را باز کرده و به آن‌ها آسیب برسانند. توصیه می‌کنیم استفاده خود از این ابزارها را به حداقل برسانید یا اینکه از کمترین دمای آن‌ها استفاده کنید. همچنین در زمان استفاده، برای طولانی مدت آن‌ها را بر روی بخشی از مو قرار ندهید.

آسیب های شیمیایی

مصرف بیش از حد برخی داروها و مکمل‌ها، درمان‌های مختلف مانند ریباندینگ، صافی دائمی و … نیز می‌توانند بر روی سلامت مو اثر گذاشته و آسیب‌هایی را بر آن وارد کنند. از این رو توصیه می‌کنیم از این روش‌ها برای طولانی مدت استفاده نکرده و حتما بین آن‌ها وقفه‌ای را در نظر بگیرید. استفاده از نرم‌کننده‌ها و شامپوهای مناسب هم می‌تواند برای هیدراته نگه داشتن موها اثرگذار باشد.آسیب های شیمیایی و تغییرات هورمونی از انواع آسیب های مو

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی و فیزیولوژیکی همواره در بدن وجود دارند و در بسیاری از مواقع می‌توانند باعث آسیب رسیدن به موهای شما شوند. این حالت در بارداری، مصرف قرص‌های هورمونی، یائسگی و … تشدید خواهد شد. در این مواقع توصیه می‌کنیم با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین روش‌ها برای کنترل سلامت موهای شما در پیش گرفته شود.

کدر شدگی، خشکی و وز شدگی مو هاکدر شدگی، خشکی و وز شدگی مو ها از انواع آسیب های مو

یکی دیگر از آسیب هایی که در موها دیده می‌شود، کدر شدگی، وز شدگی و خشکی موهاست. این حالت‌ها می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ برای مثال رنگ کردن بیش از حد مو، قرار گرفتن در محیط‌های دارای گرد و غبار یا آلودگی زیاد، عدم استفاده از محصولات متناسب با مو و تغییر طبیعت موها می‌توانند از مهم‌ترین دلایل باشند. در این حالت شاهد موهای درهم و گره‌خورده هستیم که حتی شانه زدن آن‌ها نیز با سختی همراه است.

روش های درمان مو های آسیب دیده

اصلی‌ترین و موثرترین راهکارهای موجود برای احیای موهای آسیب دیده را می‌توانیم در دو دسته روش‌های خانگی و روش‌های سالنی معرفی کنیم که در این بخش آنها را بررسی خواهیم کرد.

روش های خانگی احیای موهای آسیب دیده

در صورتی که آسیب موهای شما در حد جزئی باشد، می‌توانید با استفاده از روش های خانگی موجود برای بهبود آن‌ها اقدام کنید. از مهم‌ترین و موثرترین راهکارهای خانگی برای احیای موهای آسیب دیده می‌توانیم به مواردی از قبیل روتین حمام رفتن اصولی، استفاده از محصولات شست‌وشو و مراقبتی مناسب، خشک کردن درست موها، روغن تراپی مو به صورت دوره‌ای، استفاده از مکمل‌های غذایی، ماسک موهای سنتی و خانگی، نوشیدن آب کافی در طول روز و … اشاره کنیم.

روش های خانگی احیای موهای آسیب دیدهاین مجموعه اقدامات در صورتی که به صورت منظم رعایت شوند، می‌توانند اثرگذاری فوق‌العاده مطلوبی برای احیای موهای آسیب دیده به دنبال داشته باشند.

روش های سالنی درمان مو های آسیب دیده

سالن‌های آرایشگاهی این روزها تا حد زیادی گسترش پیدا کرده و خدمات متعددی را ارائه می‌دهند. یکی از اصلی‌ترین خدمات ارائه شده، مربوط به احیای مو بوده که زیرمجموعه‌هایی دارد. در این بخش به صورت کلی به بررسی این دسته از روش‌های مناسب برای احیای موهای آسیب دیده می‌پردازیم.روش های سالنی درمان مو های آسیب دیده

کراتینه، بهترین روش احیا مو های آسیب دیده

یکی از شایع‌ترین و محبوب‌ترین روش ها برای درمان آسیب موها، کراتینه مو است. این روش معمولا برای ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کراتین مو از مواد مختلفی استفاده می‌شود که به ساقه موها کمک می‌کنند تا حالت نرم و ابریشمی به دست آورند. کراتین یکی از مواد لازم و ضروری برای موها محسوب می‌شود که به تقویت ساقه پرداخته و از شکستگی، وز شدگی و خشکی موها تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

بر این اساس از کراتین مو می‌توانید برای ترمیم آسیب‌هایی از جمله خشکی مو، کشسان شدن تارهای مو، آسیب های حرارتی و … استفاده کنید. کراتینه کردن موها مزایای متعددی به دنبال دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به حفظ رطوبت موها، افزایش سرعت رشد مو، فزایش مقاومت در برابر دستگاه‌های حرارتی و … اشاره کنیم. برای اطلاع از هزینه کراتینه مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

پروتئین یا ویتامین تراپی

از مهم‌ترین موادی که در سلامت و رشد موها اثرگذار هستند می‌توانیم به ویتامین‌ها اشاره کنیم. کمبود ویتامین در مو می‌تواند مشکلاتی از قبیل خشکی، ریزش مو، وز شدگی و … را به دنبال داشته باشد. از این رو از طریق ویتامین تراپی شما این امکان را خواهید داشت که این دسته از آسیب های موها را به صورت کامل از بین ببرید و موهایی سالم، درخشان و لطیف داشته باشید. در این روش تمرکز اصلی بر روی ترمیم و سلامتی موها بوده و کمک می‌کند تا از ریزش مو تا حد زیادی جلوگیری شود. برای اطلاع از قیمت پروتئین تراپی مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

بوتاکس، یک روش جدید برای احیای مو های رنگ شده

در صورتی که در اثر رنگ کردن مکرر و استفاده از وسایل حرارتی به موهای خود آسیب زده و باعث کشسانی آن‌ها شده‌اید، می‌توانید از روش بوتاکس استفاده کنید. این روش برای موهای دهیدراته، خشک و نازک یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. در این روش موها به صورت کامل آب‌رسانی شده و شکاف‌ها و حفره‌های خالی موجود در میان آن‌ها پر می‌شود. بر این اساس بوتاکس را می‌توانیم یک راهکار کاربردی برای احیای موهای آسیب دیده معرفی کنیم؛ برای اطلاع از هزینه بوتاکس مو در اصفهان با سالن زیبایی رها طحانی تماس بگیرید.

سخن پایانی

امروزه داشتن موهای سالم و درخشان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین موضوع باعث شده تا افراد به دنبال روش‌ها و راهکارهای کاربردی باشند. موها به دلایل مختلف ممکن است آسیب دیده و سلامت خود را از دست بدهند. از این رو کسب اطلاعات درباره روش‌های موجود برای احیای موهای آسیب دیده از اهمیت بالایی برخوردار است. در بخش‌های قبلی چند نمونه از بهترین روش‌های موجود را معرفی کردیم. شما می‌توانید با استفاده از خدمات سالن زیبایی رها طحانی سلامتی را به موهایتان برگردانید.

سوالات متداول

روش پروتئین تراپی بر روی چه چیزی تمرکز می‌شود؟

در این روش تمرکز اصلی بر روی تقویت موها بوده و از مواد مغذی برای موها استفاده می‌شود.

برای آسیب کمتر باید به چه صورتی از وسایل حرارتی مو استفاده کرد؟

برای کمترین آسیب باید دستگاه را روی کمترین دما قرار داده و آن را مدت طولانی بر روی قسمتی از مو نگذاریم.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت