بهترین رنگ مو برای من کدام است؟

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو

انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با رنگ پوست و حالت چهره یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان و آقایان است. به همین دلیل در این مقاله از سالن زیبایی ر‌ها طحانی می‌‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین رنگ مو برای پوست‌های مختلف چیست و چگونه باید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو بر اساس رنگ پوست

یکی از عوامل موثر بر انتخاب بهترین رنگ برای موها، رنگ پوست شما است؛ زیرا صرفا دوست داشتن یک رنگ اهمیت ندارد و باید با رنگ پوستتان تناسب داشته باشد تا رضایتتان به دست آید. در ادامه بر اساس رنگ پوست، بهترین رنگ مو را به شما معرفی می‌‌کنیم.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ مو بر اساس رنگ پوست

 

  • بهترین رنگ مو برای پوست سفید

افرادی که پوست سفیدی دارند، بهتر است به سراغ رنگ موهای تیره‌تر بروند؛ زیرا زمینه موهای این افراد معمولا روشن است و حالت نازکی دارند. در نتیجه بهتر است از رنگ‌های تیره با تناژ قرمز یا نارنجی استفاده کنند که می‌‌تواند تفاوت زیادی را در چهره آن‌ها به وجود آورد. علاوه بر این، رنگ‌های فانتزی مانند شرابی یا بادنجانی هم می‌‌تواند به عنوان بهترین رنگ مو برای پوست سفید معرفی شود؛ زیرا این رنگ‌ها می‌‌توانند بر روی پوست صورت هم تاثیر گذاشته و در صورت وجود حالت رنگ پریدگی، آن را از بین ببرند.

  • بهترین رنگ مو برای پوست گندمی

بهترین رنگ مو برای پوست گندمی، رنگ‌هایی مانند عنابی، قهوه ای یا زیتونی است که می‌‌تواند شادابی بیشتری را به رنگ پوست ببخشد و به عبارتی مکمل رنگ چهره باشد. دقت داشته باشید که برای افرادی با پوست گندمی، استفاده از رنگ‌های خیلی روشن مانند استخوانی توصیه نمی‌‌شود؛ زیرا چهره را رنگ پریده نشان می‌‌دهد. اما در صورت داشتن علاقه به رنگ‌های بلوند، می‌‌توانند با استفاده از تکنیک‌هایی مانند لایت مو یا آمبره، موهای خود را رنگ کنند.

همجنین بخوانید: مهمترین نکات قبل رنگ مو

  • بهترین رنگ مو برای پوست سبزه

پوست سبزه در مقایسه با پوست گندمی قدری تیره‌تر است؛ اما رنگ‌هایی با پایه قهوه ای یا زیتونی تیره می‌‌تواند برای این افراد مناسب باشد. اما بر اساس تجربه، بهترین رنگ مو برای پوست سبزه، یک رنگ یکدست نیست؛ بلکه توصیه می‌‌شود که چنین افرادی از روش‌هایی مانند هایلایت مو یا مش استفاده کنند. در این صورت می‌‌توانند انواع رنگ‌های فانتزی را بر روی زمینه موهای خود پیاده سازی کنند.

  • بهترین رنگ برای پوست تیره

برای افرادی که پوست خیلی تیره ای دارند، استفاده از رنگ‌های خیلی روشن توصیه نمی‌‌شود. بهترین رنگ مو برای پوست‌های تیره، رنگی است که تا حد امکان به پایه موهای آن‌ها نزدیک بوده و نهایتا یک تا دو درجه روشنتر باشد. زیرا معمولا افراد دارای پوست تیره، موهای ضخیمی‌‌ دارند که به سختی رنگ می‌‌گیرد. به همین دلیل رنگ‌هایی که بیش از حد روشن هستند، باعث آسیب رساندن به موهای آن‌ها خواهد شد. البته باز هم می‌‌توان با استفاده از روش‌های مدرن، رنگ‌های روشن را بر روی بخش‌هایی از مو ایجاد کرد؛ اما استفاده یکدست از رنگ‌های روشن، توصیه نمی‌‌شود.

بهترین رنگ مو بر اساس حالت و جنس مو ها

 

بهترین رنگ مو بر اساس حالت و جنس مو ها

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب بهترین رنگ مو، حالت یا جنس موها است؛ زیرا بر اساس حالت مو، ممکن است رنگ بر روی آن تغییر کند. به عبارت بهتر شما نباید بر اساس رنگی که در کاتالوگ‌ها می‌‌بینید، تصمی‌م‌گیری کنید؛ بلکه باید ضخامت و جنس موها را در نظر داشته باشید. برای مثال افرادی که موهای فر و مجعد دارند، معمولا ضخامت موهایشان زیاد است؛ در نتیجه اگر می‌‌خواهند به سراغ رنگ‌های فانتزی بروند، نیاز به دکلره با پایه زیاد دارند. این افراد می‌توانند با استفاده از خدمات کراتینه مو در اصفهان حالت پذیری موهای خود را بهبود بخشیده و رنگ دلخوه را بر روی آن بزنند. با توجه به این موضوع، قبل از انتخاب رنگ باید به سالن زیبایی مراجعه کرده و یک مشاوره درخواست دهید تا جنس موهایتان تشخیص داده شده و بهترین رنگ‌ها به شما پیشنهاد شوند.

بهترین رنگ مو برای مو های مشکی

اگر موهای مشکی دارید و تا به حال موهایتان را رنگ نکرده‌اید، بهتر است به سراغ رنگ‌هایی بروید که سریعتر نتیجه می‌‌دهند. در این صورت می‌‌توانید واکنش موهایتان به رنگ را تشخیص داده و سپس بر اساس آن، تصمیم‌گیری کنید. برای مثال به جای رنگ کردن کامل مو، از تکنیک هایلایت بر روی زمینه موهایتان استفاده کنید که در آن تنها بخش‌هایی از مو دکلره می‌‌شوند. اگر دکلره خیلی زود بر روی موهایتان اثر گذاشت، می‌‌توانید در دفعات بعدی رنگ‌های فانتزی یا خیلی روشن را انتخاب کنید. با توجه به این موضوع، بهترین رنگ مو برای موهای مشکی رنگ مویی است که آسیب زیادی به موها وارد نکرده و خیلی زود تغییر رنگ را نشان دهد.

بهترین رنگ مو برای مو های سفید

اگر موهای سفیدی دارید و به دنبال بهترین رنگ مو برای موهای سفید هستید، توصیه می‌‌کنیم که همیشه به سراغ رنگ‌های تیره نروید و نخواهید که همه تار‌های سفید را پوشش دهید. شما می‌‌توانید با استفاده از رنگ‌های جدید مانند دودی، حالت بسیار زیبایی را بدون پوشش دادن موهای سفیدتان ایجاد کنید. همچنین در صورت امکان، می‌‌توان از تار‌های موهای سفید در لابلای رنگ و لایت مو استفاده کرده و با روشن کردن دیگر قسمت‌ها، موهای سفید را به صورت کامل پوشش داد.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین رنگ مو را بر اساس رنگ پوست، حالت چهره و سفید یا مشکی بودن موها معرفی کردیم. در هر صورت توصیه می‌‌شود که شما قبل از رنگ کردن موها، نزد یک متخصص رفته و تشخیص دهید که واکنش موهایتان به رنگ‌های مختلف چگونه است. ما در سالن زیبایی ر‌ها طحانی خدمات تخصصی رنگ مو در اصفهان را به شما ارائه می‌‌دهیم؛ در صورت نیاز به دریافت مشاوره یا برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

نگ‌های روشن برای چه کسانی مناسب است؟

معمولا رنگ‌های خیلی روشن به صورت یکدست، برای موهای خیلی بلند مناسب نیستند و توصیه می‌‌شود که به صورت مش یا لایت استفاده شوند. اما اگر موهایتان خیلی کوتاه است، می‌‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید.

آیا رنگ فانتزی برای من مناسب است؟

برای اجرای رنگ‌های فانتزی نیاز به دکلره کردن موهاست؛ بنابراین اگر موهای ضخیمی‌‌ دارید که دیر رنگ می‌‌گیرند، بهتر است به سراغ این رنگ‌ها نروید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت