فرق مش و هایلایت

فرق مش و هایلایت

بسیاری از بانوان و آقایان به دلایل مختلف مانند وجود تارهای سفید در موها، اقدام به رنگ کردن موهای خود می‌کنند تا استایل جذاب‌تری داشته باشند. همین موضوع باعث شده تا تکنیک‌های متنوع و گوناگونی برای رنگ کردن موها به وجود آیند که از میان آن‌ها می‌توانیم به مش و هایلایت اشاره کنیم. هر دوی این تکنیک‌ها نتیجه‌های فوق العاده جذابی را به دنبال خواهند داشت. در ادامه با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید تا به بررسی کامل فرق مش و هایلایت بپردازیم.

مش مو چیست؟

مش کردن موها در واقع نوعی از تکنیک‌های رنگ کردن بوده که در آن رنگ اصلی موها با تارهای رنگ شده تضاد و هارمونی جذابی به وجود می‌آورد. در این فرایند معمولا از موادی از قبیل دکلره، اکسیدان، رنگ مورد نظر و … استفاده می‌شود.

مش مو چیست؟

امروزه روش‌های مختلفی برای مش کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توانیم به کلاه مخصوص، فویل و شانه اشاره کنیم. در این روش معمولا اختلاف رنگ بین موهای زمینه و موهای جدید رنگ شده زیاد بوده و بین ۳ تا ۷ درجه است. همین موضوع باعث می‌شود تا حتما به دکلره نیاز داشته باشیم.

هایلایت مو چیست؟

به صورت کلی در دنیای آرایشگری، لایت به معنای رنگ کردن مو به صورت تکه‌ای بوده که یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها محسوب می‌شود. هایلایت یکی از زیرمجموعه‌های این تکنیک است که این روزها تا حد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از هایلایت مو شما می‌توانید ظاهری ساده و زیبا برای موهای خود ایجاد کنید. در این روش نیازی به رنگ کردن کل مو وجود نداشته و همین موضوع باعث شده تا احتمال آسیب دیدن تارهای مو تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

هایلایت مو چیست؟

در هایلایت مو نیز یک اختلاف رنگ بین موهای طبیعی و تارهای رنگ شده به وجود می‌آید که به هیچ عنوان نباید بیشتر از ۳ درجه باشد. انتخاب رنگ هایلایت مو تا حد زیادی با توجه به رنگ پوست افراد و موی زمینه انجام می‌شود تا بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه را برای فرد به دنبال داشته باشد. برای استفاده از خدمات رنگ و لایت مو در اصفهان می‌توانید به سالن زیبایی رها طحانی مراجعه کنید.

بررسی تفاوت مش و هایلایت

بعد از اینکه به صورت مجزا با تعریف مش و هایلایت مو آشنا شدیم، لازم است تا به بررسی فرق مش و هایلایت بپردازیم. بسیاری از افرادی که اقدام به رنگ کردن موهای خود می‌کنند، اطلاعات کامل و دقیقی درباره این موضوع ندارند؛ به همین دلیل نمی‌توانند رضایت کاملی از نتیجه کار داشته باشند. مهمترین تفاوت‌های مش و هایلایت مو عبارتند از:

اختلاف رنگ پس زمینه با موهای رنگ شده

اختلاف رنگ پس زمینه با موهای رنگ شده در مش و هایلایت مو

به صورت کلی در هر دو روش تلاش می‌شود تا رنگ پس زمینه مو با قسمتی از آن که رنگ شده تفاوت داشته باشد. اصلی‌ترین فرق مش و هایلایت که در این بخش باید به آن بپردازیم، مربوط به میزان این اختلاف رنگ است. در مواقعی که این اختلاف رنگ محدود و کمتر از ۳ درجه باشد، به آن هایلایت می‌گویند. در صورتی که در مش کردن مو این اختلاف درجه رنگ‌ها معمولا بین ۶ تا ۸ درجه بوده و بسیار واضح است.

تفاوت مش و هایلایت در استفاده از دکلره

تفاوت دیگری که بین مش و لایت مو وجود دارد، در استفاده از دکلره است. برای اینکه بتوانیم حجم بالاتری از اختلاف رنگ را به وجود آوریم، طبیعتا نیاز به رنگ بسیار روشنی داریم که تنها از طریق دکلره به وجود می‌آید. بر این اساس می‌توانیم ادعا کنیم که احتمال آسیب دیدن موها در مش به مراتب بیشتر از هایلایت است.

میزان موهای رنگ شده

میزان موهای رنگ شده، از دیگر تفاوت‌های مش و هایلایت

دیگر تفاوت مش و هایلایت این است که در اغلب مواقع در مش کردن، نیاز به رنگ کاری کل موها وجود دارد؛ در صورتی که در هایلایت چنین الزامی وجود نداشته و شما می‌توانید به صورت تکه‌ای، اختلاف رنگ مورد نظر را با موهای طبیعی خود به وجود آورید.

تفاوت مش و هایلایت در تنوع رنگ

مش تنوع بسیار گسترده‌ای دارد؛ شما می‌توانید پس زمینه را روشن کرده و برای تارهای جدید از رنگ‌های تیره‌تری استفاده کنید. در حالی که معمولا در هایلایت مو چنین امکانی وجود ندارد؛ زیرا در این روش، رنگ زمینه همان رنگ طبیعی موهاست و جای مانور زیادی برای تارهای رنگ شده وجود ندارد.

انتخاب مش یا هایلایت؟

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که بدانند مش بهتر است یا هایلایت و از آن تکنیک برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که وجود داشته و توصیه می‌کنیم انتخاب نهایی خود را بر اساس آن انجام دهید، توجه به رنگ پوست است. در واقع انتخاب مش یا هایلایت باید بر اساس رنگ پوست و حالت چهره افراد انجام شود.

همچنین بخوانید: بهترین رنگ مو برای من کدام است

بر اساس تجربه می‌توانیم بگوییم افرادی که پوست تیره‌ای دارند با مش کردن، رنگ پوست آن‌ها تیره‌تر به نظر خواهد آمد. لازم به ذکر است که انتخاب رنگ نیز در هر کدام از این تکنیک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می‌تواند بر روی نتیجه نهایی اثرگذار باشد. در مجموع شما می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی خود، با در نظر گرفتن فرق مش و هایلایت، مناسب‌ترین گزینه را برای موهایتان انتخاب کنید.

سخن پایانی

مش و هایلایت کاربردی‌ترین گزینه‌ها برای تغییر رنگ مو و استایل محسوب می‌شوند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی مش و هایلایت مو و همچنین تفاوت‌های موجود در میان این دو روش پرداختیم.

با توجه به تفاوت مش و هایلایت مو می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را از میان این دو انتخاب کرده و آن را بر روی موهای خود پیاده‌سازی کنید. سالن زیبایی رها طحانی یکی از سالن‌های تخصصی در زمینه رنگ کردن موها است که روش دلخواه شما را به بهترین شکل پیاده سازی خواهد کرد.

سوالات متداول

مهم‌ترین نکات برای انتخاب از میان مش و هایلایت چیست؟

مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، رنگ پوست، حالت چهره و همچنین سلیقه شخصی شماست. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید بالاترین سطح رضایت‌مندی را از نتیجه کار داشته باشید.

اصلی‌ترین فرق مش و هایلایت در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوتی که در میان این دو تکنیک وجود دارد، مربوط به اختلاف رنگ موهای زمینه و تارهای جدید رنگ شده است. در هایلایت این اختلاف حدود ۳ تا ۴ درجه بوده، در حالی که در مش تا ۸ درجه اختلاف رنگ هم امکان‌پذیر است.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

5/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + دوازده =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت