تفاوت کراتین مو صافی با کراتین مو احیا چیست؟

تفاوت بین کراتین مو صافی با کراتین مو احیا

چند سالی است که داشتن موهایی صاف و ابریشمی به صورت دائمی برای خانم‌ها دیگر یک رؤیا نبوده و با کمک کراتینه مو صافی، از شر وزی آنها راحت شده‌اند. نوع دیگر این روش درمانی، نیز با نام کراتین مو احیا، جهت بهبود و مراقبت از موهای آسیب‌دیده ایجاد شده است. هدف از انجام هر دو درمان، تقویت رشته‌های مو است؛ با این حال تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارند. در این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی قصد داریم به بررسی ویژگی‌های بین این دو روش پرداخته و تفاوت کراتین مو صافی و کراتین مو احیا را بررسی کنیم.

کراتین مو صافی چیست؟

مطمئناً برایتان پیش آمده است که بعد از حمام و یا برای رفتن به مهمانی وقت زیادی را صرف براشینگ و صاف کردن موهایتان کرده‌اید. لختی مو در اثر کراتین می‌تواند این مشکل شما را حل کند؛ به طوری که برای شش ماه دیگر هیچ احتیاجی به براشینگ نخواهید داشت. کراتین مو صافی روشی است که برای لخت کردن ساختار موها کاربرد دارد و در آن، موها با استفاده از محصولات تقویت کننده، ضخیم می‌شوند.

این محصولات حاوی مشتقات فرمالدئید یا اسید گلیوکسیلیک بوده که بر روی موها اعمال می‌شوند تا پیوندها را شکسته و دوباره آنها را در موقعیت صاف‌تری ببرند. سپس آرایشگر محلول را با سشوار خشک می‌کند تا بر روی موهای صاف، مهر و موم شود؛ نتایج کراتین مو صافی می‌تواند بین سه تا شش ماه باقی بماند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کراتینه مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

کراتین مو احیا چیست؟

کراتین مو به روش احیا

کراتین مو به روش احیا، فرایندی شیمیایی است که در طی آن محلول کراتینه بر روی موها قرار گرفته و سپس با استفاده از گرمای دستگاهی مانند اتو مو بر روی موها باز می‌شود. این محلول کراتینه دارای محصولات تغذیه‌ای مانند ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی است که موهای رنگ شده یا آسیب دیده را تقویت می‌کنند. این روند سبب ترمیم و بازسازی سلول‌های مرده شده تا فرد بتواند مجدداً به موهای سالم، ضخیم و درخشنده خود دست یافته و از ریزش و موخوره جلوگیری کند.

کراتین مو احیا بیشتر بر روی ترمیم و بازسازی فیبر مو تمرکز داشته و صافی مو در این روش سهم کمتری را به خود اختصاص داده است؛ بنابراین می‌توان گفت که روش کراتین مو احیا، قدرت صافی بسیار بالایی برای مو ندارد، اما اثرات آن برای سلامت مو در مدت‌زمان کوتاهی قابل‌مشاهده است. اما اگر به دنبال صافی مو در کنار تقویت آن هستید، می‌توانید برای پروتیین تراپی مو در اصفهان هم اقدام نمایید.

تفاوت کراتین مو صافی با کراتین مو احیا

شاید در نگاه اول به نظر برسد که کراتین مو صافی با روش کراتین مو احیا تفاوت زیادی ندارد. اما در واقع این دو متد از پایه با یکدیگر متفاوت هستند که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

تفاوت کراتین مو صافی با کراتین مو احیا

  • کاربرد

هدف اصلی کراتین مو صافی، لخت کردن موها است. این در حالی است که ما می‌خواهیم با انجام کراتین مو احیا، موهای آسیب‌دیده خود را تقویت و بازسازی کنیم.

  • مواد مورداستفاده

به خاطر استفاده از مواد شیمیایی در کراتین مو صافی، موها صاف و ابریشمی می‌شوند. در مقابل، کراتین مو احیا با تغذیه و تقویت ساقه مو توسط ویتامین‌ها، آن‌ها را سالم و درخشان می‌کند.

  • نوع موهای سازگار با هر روش

هر دو متد کراتین مو صافی و کراتین مو احیا با انواع موی صاف، مجعد و فردار سازگاری دارند و می‌توانند بر روی آنها انجام شوند؛ اما اگر موهای مجعد و فری دارید با کراتین مو احیا نمی‌توانید به صافی زیادی دست پیدا کنید. در مقابل اگر موهای آسیب‌دیده و خشکی دارید، کراتین مو صافی می‌تواند مشکلات مو شما را دوچندان کند.

  • میزان ماندگاری

دیگر تفاوت کراتین مو صافی با کراتین مو احیا مدت زمانی است که می‌توانند اثر خود را بر روی موها حفظ کنند؛ در کراتین مو صافی، ماندگاری معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه است، اما کراتین مو احیا از ۱ تا ۳ ماه دوام دارد.

همچنین بخوانید: فواید و مضرات کراتینه مو چیست؟

  • تفاوت کراتین مو صافی با کارتین مو احیا از نظر قیمت

هزینه کراتین مو احیا به خاطر استفاده از محصولات حاوی ویتامین و روغن‌های طبیعی، قاعدتاً بیشتر از کراتین مو صافی است.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت رها طحانی توضیح دادیم که فرق بین کراتین مو صافی با کراتین مو احیا در چیست و چه کاربردهایی دارند؟ شما باید برای انتخاب راهکار مناسب به مواردی مانند نوع مو، نیاز آن، نظر آرایشگر و همچنین تفاوت کراتین مو صافی با کراتین مو احیا توجه کرده و با توجه به آن تصمیم بگیرید. ما در سالن زیبایی رها طحانی، انواع روش‌های کراتین مو را برای احیا یا صافی انجام داده و این خدمات را با بهترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم.

سوالات متداول

از بین این دو روش کدام یک برای مو بی‌خطرتر است؟

در هر دو روش کراتین مو صافی و کراتین مو احیا از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. ازاین‌جهت سالم ماندن موهای شما به عوامل مختلفی مانند تخصص آرایشگر، محصولات مورداستفاده و نیازهای فردی مو بستگی دارد. توصیه ما به شما این است که قبل از انجام هر نوع درمانی با یک آرایشگر حرفه‌ای مشورت کنید.

کدام یک از دو روش کراتین مو صافی و کراتین مو احیا برای موهای مجعد بهتر است؟

کراتین مو صافی به طورکلی برای موهای مجعد مناسب‌تر است، زیرا به طور ویژه به لخت شدن موها و کاهش موخوره کمک می‌کند. درمان کراتین مو احیا معمولاً خاصیت صافی کمتری داشته و برای موهای صاف یا موج‌دار توصیه می‌شود.

آیا کراتین مو صافی و کراتین مو احیا را می‌توان با هم انجام داد؟

به طور کلی انجام هر دو درمان به طور هم‌زمان توصیه نمی‌شود و بهتر است با یک متخصص زیبایی مشورت کنید تا مناسب‌ترین درمان را بر اساس وضعیت موهای خود تعیین کنید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت