راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین

راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین

اغلب خانم‌ها همیشه آرزوی داشتن موهایی صاف و ابریشمی را در سر دارند و کراتین درمانی است که با حل بسیاری از مشکلات مو، تمامی این مزیت‌ها را در خود جایی داده است! در حالی که افراد زیادی این درمان را در ترمیم موهای خشک و آسیب‌دیده خود مؤثر می‌دانند، اما گاهی ممکن است منجر به ریزش مو شود. با این حال راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین زیاد بوده که قرار است در این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی تعدادی از آن‌ها را بررسی کنیم.

 

دلایل ریزش مو بعد از کراتین درمانی

کراتین با دادن موهای ابریشمی، صاف و براق به شما معجزه می‌کند؛ اما چرا وقتی قرار است کراتین چنین اثرات مفیدی داشته باشد، موها ریزش پیدا می‌کنند؟ برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله آیا کراتین باعث ریزش می شود را مطالعه کنید؛ اما سه دلیل اصلی برای این موضوع وجود دارد که عبارتند از:

دلایل ریزش مو بعد از کراتین درمانی

استفاده از محصولات شیمیایی بی‌ کیفیت

این ریزش می‌تواند به خاطر مواد شیمیایی مانند فرمالدئید باشد که در ساخت محصولات مورداستفاده در کراتین درمانی به کار می‌روند. این مواد می‌توانند برای سلامتی و پوست سر شما مضر باشد؛ چرا که فرمالدئید ماده مضری است و با ضعیف کردن فولیکول مو می‌تواند ریزش را تسهیل کند.

حرارت زیاد

حتماً می‌دانید که در حین این که موهای شما با کراتین درمان می‌شوند، با سشوار خشک شده و سپس برای جذب بهتر مواد از یک اتوی داغ استفاده می‌شود. گرمای شدید حاصل از اتو به موها آسیب می‌رساند؛ یعنی باعث خشکی و شکننده شدن موها شده و حتی ممکن است در صورت استفاده مکرر منجر به ریزش مو شود.

عدم رسیدگی به مو ها بعد از کراتین

انجام کراتین درمانی بر عهدة آرایشگر است؛ اما بعد از آن برای اثر بخشی و جلوگیری از آسیب‌هایی که ممکن است به موها برسند، باید بتوانید به خوبی از مو‌هایتان مراقبت کرده و نکات گفته شده پس از کراتین را انجام دهید تا از خطر ریزش مو در امان بمانید.

روش های پیشگیری از ریزش مو بعد از کراتین

برای اینکه بتوانید مانع از بروز ریزش مو بعد از کراتین شوید، باید موارد زیر را رعایت کنید:

خودداری از شانه کردن مو های خیس

وقتی مو خیس است، خطر شکستگی و ریزش بیشتری نسبت به حالت خشک دارد؛ زیرا پروتئین‌های موجود در موهای مرطوب پیوندهای ضعیف‌تری نسبت به موهای خشک ایجاد می‌کنند. بنابراین، بهتر است صبر کنید موها کاملاً خشک شده و سپس آن‌ها را برس یا شانه کنید. در غیر این صورت اگر در این مرحله مو را فراتر از حد طبیعی خود بکشید، در معرض خطر پاره شدن مو از فولیکول‌های آن قرار خواهید گرفت.

خودداری از شانه کردن مو های خیس،از راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین

شستن منظم مو ها

شستن منظم موها پس از کراتینه درمانی برای جلوگیری از عوارض جانبی پس از درمان ضروری است. انجام این کار به شکلی مداوم می‌تواند هر گونه مواد شیمیایی مضری که ممکن است پس از درمان در مو باقی‌مانده باشند را از بین ببرد. با این حال، قبل از شستن موها پس از درمان کراتین، حداقل ۷۲ ساعت صبر کنید. برای جلوگیری از آسیب بیشتر، هنگام شستن موهای خود از یک شامپوی تقویت کننده ملایم استفاده نمایید؛ زیرا این شامپوها دارای مواد پاک کننده ساده‌تری نسبت به سایرین هستند که پس از نابود کردن کثیفی و چربی، موهای شما را صاف‌تر می کند. در آخر، دوباره پوست سر را با روغن یا سرم مو ماساژ دهید تا دچار شوره و ریزش مو نشوید.

آب‌ رسانی به مو ها

یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین نوشیدن مقدار زیادی آب برای هیدراته ماندن موها است. در واقع بخشی از ساقه مو از آب ساخته شده است؛ بنابراین بدن شما باید به اندازه کافی از آن برخوردار باشد تا موها پر و مرطوب باقی بمانند. موهای شما بیشتر از آنچه تصور می‌کنید از کم‌آبی آسیب می‌بینند. آن‌ها ممکن است دچار موخوره شده و شکننده‌تر از هر زمان دیگری دیده شوند؛ بنابراین مصرف آب فراوان می‌تواند با آبرسانی به سلول‌های مو، در تقویت تارهای مو و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی داشته باشد.

آبرسانی به موها از راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین

مراجعه نکردن به آرایشگاه پس از کراتین

پس از کرایتنه مو، موهای شما باید سالم‌تر و ضخیم‌تر به نظر برسند؛ از این رو، ممکن است وسوسه شوید که فوراً آن‌ها را مدل داده یا رنگشان را عوض کنید. اما موهای شما برای سالم ماندن، به محیطی بدون استرس نیاز دارند. پس یکی از راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین دوری از کارهای زیبایی برای یک مدت مشخص است.

سخن پایانی

کراتینه مو اغلب توسط متخصصین به عنوان راهی برای خلاص شدن از شر موخوره و صاف‌تر کردن موها پیشنهاد می‌شود. در حالی که این روش برای برخی افراد بسیار کارآمد بوده، ممکن است باعث خشک شدن مو و ریزش در برخی دیگر می‌شود؛ به همین دلیل، همان‌طور که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، موهای کراتینه شده نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. در این مقاله تعدادی از راه های جلوگیری از ریزش مو بعد از کراتین را معرفی کردیم؛ شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کراتینه مو در اصفهان با ما در سالن زیبایی رها طحانی تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا کراتینه درمانی برای موهای شما مضر است؟

کراتینه کردن موها ممکن است به خاطر روش‌های نادرست یا استفاده بیش از حد سبب آسیب یا ریزش مو شود.

تا چه زمانی پس از کراتین، نباید موها را رنگ کرد؟

معمولا حدود سه ماه پس از کراتینه نباید از رنگ مو استفاده کنید تا موهایتان ریزش پیدا نکنند.

برای جلوگیری از ریزش موها بعد از درمان کراتین چه باید کرد؟

برای این که بعد از کراتینه این مشکل را تجربه نکنید باید یک فرد حرفه‌ای را برای انجام این کار انتخاب کنید، از محصولات باکیفیت استفاده کرده و به مراقبت‌های بعد از کراتین اهمیت بدهید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − سه =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت