تفاوت کراتینه مو و پروتئن تراپی

تفاوت پروتئین تراپی و کراتینه مو

در سال‌های اخیر روش‌های زیادی برای احیا مو و حفظ زیبایی آن به وجود آمده‌اند که کراتینه و پروتئین تراپی دو نوع از این روش‌ها هستند. اما آیا می‌دانید که کدام یک از این دو روش برای موهای شما مناسب‌تر است؟ برای رسیدن به جواب این سؤال شما باید فرق کراتین مو با پروتئین تراپی را بدانید؛ چرا که هر کدام از این درمان‌ها اثربخشی متفاوتی داشته و استفاده غلط می‌تواند باعث صدمه دیدن موهایتان شود. حال شما می‌توانید برای دانستن تفاوت بین کراتین مو با پروتئین تراپی این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی را همراهی کنید.

کراتینه مو چیست؟

کراتین مو در حقیقت راهکاری برای زیبایی هرچه بیشتر موها است که در آن محصولات صاف‌کننده و کراتین مصنوعی مانند فرمالدهید بر روی موها نشسته و پس از شستشو، در دمای بالا اتوکشی و خشک می‌شوند. با کمک این تکنیک، موها کاملاً لخت و شلاقی شده و حالت دار بودن آن‌ها به کل از بین می‌رود. یعنی این که اگر شما موهای فر با تارهای ضخیمی دارید و از حالت وزی و زبری آن خسته شده‌اید، می‌توانید از درمان کراتین استفاده کنید.

کراتینه‌کردن موها می‌تواند تا حدی به رشد و ترمیم آن‌ها نیز کمک کند؛ اما بیشتر از خاصیت درمانی، راهی برای صاف کردن آنها و داشتن موهایی مرتب در طولانی‌مدت است. همچنین توجه داشته باشید که کراتین فقط بر روی ساقه مو تأثیرگذار است؛ به این معنی که در صورت رشد موها، تارهای جدید به صورت فر با همان حالت طبیعی خود هستند و تنها قسمت‌هایی که مواد کراتین بر روی آنها نشسته است صاف خواهند ماند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کراتینه مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

پروتئین تراپی مو چیست؟

هر تار موی ما از دو بخش کوتیکول و فولیکول تشکیل شده‌ است؛ تأمین مواد مغذی مورد نیاز برای رشد تارهای مو برعهده بخش فولیکول یا ریشه است. در مقابل بخش کوتیکول یک ساختاری پروتئینی است که بخش بزرگی از آن زنجیره‌های به هم وصل شده پروتئین کراتین را شامل می‌شود. کراتین در سالم و قوی ماندن تارهای مو نقش داشته و شکل‌پذیری آنها را حفظ می‌کند. عواملی مانند استفاده از رنگ‌های شیمیایی، آلودگی‌های محیطی، استفاده بیش از اندازه از وسایل حرارتی مثل سشوار و اتو مو، رژیم غذایی نامناسب، قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض اشعه آفتاب و… همگی می‌توانند به کوتیکول مو یا پروتئین کراتین صدمه رسانده و باعث مشکلاتی مانند شکستگی، خشکی و وزی مو شوند.

پروتئین تراپی مو چیست؟

در طی پروتئین تراپی توسط آرایشگر یا فردی آموزش‌دیده، مواد پروتئینی و حالت‌دهنده بر روی موهای آسیب‌دیده قرار گرفته و بعد از گذشت چند ساعت شسته و اتو می‌شوند. با پروتئینه کردن موها، تولید پروتئین کراتین نیز افزایش یافته و بافت آن‌ها ترمیم خواهد شد. در نتیجه موها به شادابی و طراوت اولیه خود دست می‌یابند. شما می‌توانید برای انجام پروتئین تراپی در اصفهان و دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

تفاوت کراتین مو با پروتئین تراپی

خیلی از افراد این تصور را دارند که کراتین مو و پروتئین تراپی دو روش یکسان هستند که هر دو منجر به صافی موها می‌شوند؛ اما باید بدانید که نه تنها هدف از انجام این کارها متفاوت است، بلکه تفاوت‌های دیگری را هم می‌توان در نوع مواد استفاده شده و دیگر جنبه‌ها پیدا کرد. در این بخش می‌خواهیم تفاوت‌های کراتینه مو و پروتئین تراپی را بررسی کنیم.

تفاوت کراتین و پروتئین تراپی از نظر نحوه انجام

مهم‌ترین تفاوت کراتین مو با پروتئین تراپی را باید در نحوه انجام این دو روش جست‌وجو کرد. در کراتین مو با استفاده از محصولات کراتین مصنوعی و چندین ساعت اتوکشی، موها صاف و شلاقی می‌شود.

تفاوت های کراتین و پروتئین تراپی از نظر نحوه انجام

ولی در پروتئین تراپی از چند مخلوط حاوی پروتئین برای تقویت و احیا مو‌ها استفاده خواهد شد که عمده این پروتئین‌ها، گیاهی و حیوانی هستند تا بتوانند مواد مغذی مو را تأمین کنند.

مواد مورد استفاده

یک فرق کراتین مو با پروتئین تراپی در مواد مورد استفاده برای این روش‌ها است. در درمان کراتین، از موادی مانند پروتئین بتا و محصولات صاف‌کننده که ممکن است دارای فرمالدهید باشند، استفاده می‌شود. برعکس، محصولات دارای فرمالدهید در پروتئین تراپی جایی نداشته و مواد مورد استفاده در این روش همگی حاوی پروتئین هستند.

تفاوت مدت‌زمان ماندگاری کراتین و پروتئین تراپی

مدت‌ زمان ماندگاری درمان کراتین به صورت کلی حدوداً ۶ ماه است؛ بنابراین یک روش نیمه دائمی محسوب می‌شود. اما دوام پروتئین تراپی حتی از کراتین نیز کمتر بوده و تقریباً شامل ۴ ماه می‌شود. با این حال اگر بعد از انجام این درمان‌ها دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های موردنیاز برای موها را به‌خوبی انجام دهید می‌توان ماندگاری آن‌ها را افزایش داد.

 تأثیر بر روی موها

مقدار تأثیری گذاری بر روی موها را می‌توان به‌عنوان یک فرق کراتین مو با پروتئین تراپی معرفی کرد. کراتین به صافی و درخشندگی هرچه بیشتر موها کمک کرده و تأثیر کمتری بر احیای آن دارد. البته امروزه از روش کراتین مو احیا استفاده می‌شود که می‌تواند تا حدی خاصیت ترمیم‌کنندگی داشته باشد. برای اطلاع از تفاوت کراتین مو صافی و کراتین مو احیا بر روی لینک درج شده کلیک کنید. برعکس آن پروتئین تراپی در راستای برطرف کردن آسیب‌ها و مشکلات مو عمل کرده و سلامت را به تارها باز می‌گرداند.

کراتین و پورتئین تراپی مو مناسب چه افرادی هستند؟

کراتین مو اغلب برای کسانی که می‌خواهند موهایی صاف داشته باشند، مناسب‌تر است؛ اما افرادی که قصد احیا و رسیدگی بیشتر به موهای خود را دارند، بهتر است از روش پروتئین تراپی استفاده کنند. علاوه بر این، اگر تارهای موی نازکی دارید، توصیه می‌شود که به سراغ کراتین نروید و تنها با استفاده از پروتئین تراپی، به احیا و ضخیم سازی آنها کمک کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله تفاوت کراتینه مو با پروتئین تراپی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هر دو این روش‌ها به عنوان دو راهکار تأثیرگذار و معتبر برای ترمیم و تقویت موها کاربرد دارند. با این تفاوت اصلی که کراتینه مو اغلب به منظور لخت کردن موها و تأمین رطوبت آنها استفاده می‌شود؛ اما تمرکز پروتئین تراپی بیشتر بر مسئله تقویت و ترمیم موهای آسیب‌دیده است. شما می‌توانید برای انجام انواع روش‌های مراقبتی و صافی موها به سالن زیبایی رها طحانی مراجعه کرده و این خدمات را با بیشترین کیفیت دریافت کنید.

سوالات متداول

مدت‌زمان ماندگاری پروتئین تراپی چقدر است؟

اگر بعد از انجام این روش از موهای خود مراقبت کرده و از شامپوی مناسب استفاده کنید، این شیوه درمانی می‌تواند تا ۶ ماه دوام داشته باشد.

آیا می‌توان هر ماه کراتینه درمانی را تمدید کرد؟

توجه داشته باشید که درمان کراتینه نباید بیش از سه بار در سال انجام شود، زیرا تکرار بیش از اندازه آن ممکن است به مو آسیب برساند.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

5/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت