تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه

در سال‌های اخیر برای داشتن مژه‌های بلند از متدهای متنوع و جدیدی استفاده می‌شود که کاشت مژه و اکستنشن دو نمونه‌ از این روش‌ها هستند. با وجود این دو روش همه می‌توانند مناسب با فرم چشمان خود، مژه‌های بلند و پرپشت داشته باشند. اما بر خلاف تصور عموم مردم این دو روش یکی نبوده و تفاوت‌های زیادی با هم دارند که قرار است تا انتهای این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی به چندین تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه بپردازیم.

کاشت مژه چیست؟

کاشت مژه در کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود و به بیهوشی کامل یا موضعی نیاز دارد. در طی این روش پزشک برای هر چشم حدودا پنجاه فولیکول مو از موی سر شخص برداشته و سپس آن‌ها را با استفاده از برش‌هایی بسیار کوچک در قسمت‌هایی از پلک که قبلا مشخص شده می‌کارد.

کاشت مژه چیست؟

توجه داشته باشید که کاشت مژه به  این شکل ریسک زیادی دارد و اگر تحت نظر افراد متخصص انجام نشود، می‌تواند عوارض بسیار خطرناکی را به دنبال داشته باشد. با در نظر گرفتن احتمال ایجاد عوارض بعد از کاشت مژه دائمی، این روش استفاده چندانی نداشته و بیشتر برای افرادی که در اثر اتفاقات مختلف مثل سوختگی، مژه‌های خود را از دست داده‌اند، به کار می‌رود.

همچنین بخوانید: انواع کاشت مژه

اکستنشن مژه چیست؟

روش دیگر برای کسانی که علاقه‌مند به داشتن مژه‌های پرپشت و بلند بوده و حوصله ریمل زدن هم ندارند، اکستنشن مژه است. در طی این متد از موهایی مصنوعی اما با ساختاری نزدیک به مژه‌های طبیعی استفاده می‌شود که در اندازه‌های مختلفی وجود داشته و انواع اکستنشن مژه را به وجود می‌آورند. این مژه‌ها که از ۶ تا ۱۸ میلی‌متر هستند، با استفاده از یک چسب مخصوص به صورت تک‌تک به مژه‌های خود فرد اضافه می‌شوند.

اکستنشن مژه چیست؟

انجام اکستنشن مژه نهایتا ۳ ساعت زمان خواهد برد و با توجه به رشد مژه‌های طبیعی افراد، می‌تواند بین ۶ تا ۸ هفته ظاهر زیبای خود را حفظ کند. بنابراین بعد از این زمان حتما باید ترمیم شود؛ در غیر این صورت مژه‌ها ظاهری غیرطبیعی به خود می‌گیرند. در نهایت می‌توان گفت که اکستنشن به طرز شگفت‌انگیزی به زیبایی ظاهری چشم‌های شما کمک کرده و مژه‌های شما را حجیم و بلندتر نشان می‌دهد.

تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه چیست؟

اگر به بلندکردن مژه‌های خود با استفاده از یکی از دو روش کاشت و اکستنشن مژه فکر می‌کنید، باید بدانید که درک تفاوت‌های کلیدی این دو روش مسئله‌ای ضروری است؛ به همین جهت در زیر تعدادی از این تفاوت‌ها آورده شده که به شما کمک می‌کنند تا تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه کدام گزینه برای شما و سبک زندگی‌تان مناسب‌تر است، بگیرید.

۱- تفاوت زمان ماندگاری کاشت و اکستنشن مژه

یک تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه در مدت‌زمان سالم ماندن مژه‌هاست. مژه‌ها در طی اکستنشن معمولا ۲ تا ۳ هفته کاملا یک دست باقی می‌مانند. در این مدت باید مراقب اکستنشن‌های خود باشید و به هیچ وجه از پاک کننده های آرایش بر پایه روغن و مالش زیاد استفاده نکنید؛ به این ترتیب حتی می‌توانید تا ۶ هفته هم مژه‌ها را سالم نگه دارید. اما کاشت مژه ماندگاری بیشتری نسبت به اکستنشن دارد؛ چون یک روش دائمی است و از موهای طبیعی در آن استفاده می‌شود. این مژه‌ها در واقع تمام ویژگی‌های موی سر را دارند و باید حتما به صورت دوره‌ای کوتاه شوند.

۲- تفاوت مواد مصرفی در کاشت و اکستنشن مژه

دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه در مواد به کار رفته در آن‌هاست. اکستنشن مژه شامل چسباندن تارهایی مصنوعی به مژه‌های طبیعی به صورت تک‌تک برای دادن ظاهری حجیم به آن‌هاست، اما کاشت مژه نوعی جراحی است که موها را از پوست سر برداشته و آن‌ها را به خط مژه پیوند می‌زند.

تفاوت مواد مصرفی در کاشت و اکستنشن مژه

بنابراین در اکستنشن معمولا از چسب استفاده می‌شود که حالتی شیمیایی دارد و می‌تواند ایجاد حساسیت کند. همچنین مواد بی‌حسی مصرف شده در کاشت مژه هم می‌توانند در مواردی خطر آفرین باشند.

۳- تفاوت خطرات و عوارض کاشت و اکستنشن مژه

اکستنشن مژه ممکن است باعث تحریک پوست یا به وجود آمدن واکنش آلرژیک به دلیل استفاده از چسب برای چسباندن مژه‌ها شود. کاشت مژه دائمی هم یک روش جراحی است که با خطرات ذاتی مانند عفونت و جای زخم همراه است. با این حال، اگر توسط متخصصان باتجربه پزشکی انجام می‌شود، عوارض کمتری به دنبال خواهد داشت.

۴- تفاوت هزینه‌های مورد نیاز کاشت مژه و اکستنشن مژه

تفاوت هزینه‌های مورد نیاز کاشت مژه و اکستنشن مژه

هزینه اکستنشن مژه بسته به نوع مژه مصرفی و تخصص تکنسین متفاوت است؛ اما به طور کلی در مقایسه با کاشت مژه مقرون به صرفه‌تر است. پس یک تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه را می‌توان این دانست که اکستنشن به هزینه کمتری نیاز داشته، راحت‌تر بوده و بدون نیاز به دخالت پزشک انجام می‌شود.

۵- تفاوت ظاهری کاشت و اکستنشن مژه

در کاشت مژه از موهای طبیعی استفاده می‌کنند و چون با مژه‌های خودتان ترکیب می‌شوند، ظاهری کاملا طبیعی خواهند داشت. اما اکستنشن‌ها بیشتر الیاف مصنوعی هستند که به مژه‌های واقعی وصل شده و هدف از آن داشتن مژه‌هایی پرحجم و شاداب است.

سخن پایانی

داشتن آگاهی از تفاوت کاشت مژه و اکستنشن مژه به شما کمک می‌کند با توجه به سبک زندگی، بودجه و ترجیحات شخصی خود تصمیم بهتری بگیرید. مشورت با یک متخصص نیز می‌تواند شما را به سمت بهترین گزینه برای نیازهای منحصر به فرد خود راهنمایی کند. ما در سالن زیبایی رها طحانی أنواع خدمات زیبایی را به شما ارائه می‌دهیم؛ برای مثال شما می‌توانید برای لیفت و لمینت مژه در اصفهان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا کاشت مژه بهتر از اکستنشن است؟

اکستنشن مژه می‌تواند نهایت شش تا هشت هفته دوام بیاورد، در حالی که جراحی کاشت مژه می‌تواند تا آخر عمر باقی بماند؛ اما باید در نظر داشته باشید که این جراحی می‌تواند عوارضی خطرناکی را نیز به دنبال داشته باشد.

پروسه کاشت مژه و اکستنشن از نظر مدت‌زمان چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

با توجه به این که کاشت مژه یک جراحی پیچیده است، می‌تواند چندین ساعت طول بکشد؛ اما اکستنشن مژه بسته به مهارت تکنسین معمولا ۱ تا ۳ ساعت زمان می‌برد.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت