چند نوع کاشت مژه داریم؟

انواع کاشت مژه از نظر ماندگاری، سبک و نوع تارها

بسیاری از کسانی که مژه‌های کم‌ پشت یا بی‌حالتی دارند، ترجیح می‌دهند به جای استفاده مداوم از ریمل، از کاشت مژه برای زیباتر کردن چشم‌های خود استفاده کنند. در نهایت با کمک این متد زیبایی هر کسی می‌تواند مژه‌های پرپشت و زیبا در مدل‌های مختلفی داشته باشد. با توجه به این موضوع در ادامه این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی تصمیم داریم انواع کاشت مژه را به شما معرفی کنیم.

انواع کاشت مژه از نظر مدت زمان ماندگاری

روش زیبایی که در طی آن تارهای مصنوعی یا طبیعی به مژه‌های افراد اضافه می‌شود، کاشت مژه نام دارد. باید بدانید که کاشت مژه به دو شکل دائمی و موقت انجام می‌شود که در هر دو روش مژه‌ها حالتی کاملاً طبیعی و زیبا به خود می‌گیرند. ادامه به بررسی انواع کاشت مژه از نظر میزان ماندگاری می‌پردازیم.

کاشت مژه دائمی

کاشت دائم مژه حتماً باید توسط پزشکی متخصص در امور زیبایی انجام شود. در طی این روش دائمی، فولیکول‌های مو از پشت سر گرفته شده و با ایجاد برش‌هایی ظریف در بالا و پایین پلک‌ها به مژه‌ها چسبانده می‌شوند. در انتهای کار نیز بخش‌های بریده شده بخیه می‌خورند تا تارهای مژه جدید در جای خود محکم شوند.

کاشت مژه موقتی

همه مژه‌هایی که در سالن زیبایی کاشته می‌شوند، در دسته کاشت مژه موقتی قرار می‌گیرند که با روش‌هایی مانند لیفت و لمینت اجرا می‌شوند. در این مدل از تارهای مژه آماده استفاده می‌شود و معمولا بین ۳ هفته تا یک ماه و نیم ماندگاری دارد. حتما باید کاشت مژه موقتی را در یک سالن معتبر انجام دهید که از مواد مناسب استفاده کند و به چشم‌هایتان آسیبی نزند. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت لیفت و لمینت مژه در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

انواع کاشت مژه موقت از نظر نوع تارها

بسته به اینکه سالن زیبایی از چه نوع تارهایی برای کاشت مژه شما استفاده کند، می‌توان دسته بندی زیر را برای آن معرفی کرد:

کاشت مژه مصنوعی

در این روش مژه‌های مصنوعی باکیفیت، به طور موقت به مژه‌های طبیعی شما اضافه خواهند شد. این تارها معمولاً در جنس‌های پلاستیکی یا ابریشمی به صورت تکی یا چند شاخه‌ای ساخته شده و با کمک چسب‌های مخصوص نیمه‌دائم و موقت توسط افراد ماهر در بین مژه‌ها قرار می‌گیرند. شاید تا به حال خودتان در خانه از مژه‌های مصنوعی یکسره یا تارتار ساده، به کمک چسب موقت استفاده کرده باشید؛ اما بهتر است بدانید که برای انواع کاشت مژه باید حتماً به سالن‌های زیبایی مراجعه کرد.

کاشت مژه طبیعی

از آنجا که برخی افراد ممکن است به مواد پلاستیکی و ابریشم‌ها حساسیت داشته باشند، به جای تارهای مصنوعی می‌توان از تارهای طبیعی مو استفاده کرد. در این حالت باید دقت داشته باشید که رنگ مژه‌ها با هم همخوانی داشته باشند و به درستی چیده شوند، تا حالت طبیعی خود را از دست ندهند.

انواع کاشت مژه از نظر سبک

کاشت مژه با توجه به سلیقه افراد، انواع یا سبک‌های مختلفی داشته که هر سبک با یک مدل چشم تناسب دارد و پرطرف‌دارترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

کاشت مژه کلاسیک

بانوانی که بیشتر دوست دارند مژه‌هایی پرپشت داشته باشند، می‌توانند از کاشت مژه به سبک کلاسیک استفاده کنند. در این شیوه تارهای مژه با نسبت یک به یک در بین مژه‌های طبیعی فرد قرار می‌گیرد؛ در نتیجه در عین این که ظاهری بسیار طبیعی دارد، مژه‌ها را بلندتر، پرپشت و ضخیم نشان می‌دهد.

جنس مژه‌های مورد استفاده در سبک کلاسیک بیشتر ابریشم یا الیاف مصنوعی بوده و میزان ماندگاری آن‌ها بسته به مقدار رشد موی هر شخص متفاوت است. با این حال در کاشت مژه کلاسیک تارها می‌توانند از ۴ تا ۶ هفته بدون نیاز به ترمیم بر روی مژه‌های شما سالم باقی بمانند.

کاشت مژه والیوم

یکی از پرطرفدارترین انواع کاشت مژه به خصوص در کشور ما، سبک والیوم است که با نام کاشت مژه روسی نیز شناخته می‌شود. اگر مژه‌های کم پشتی دارید و همیشه حسرت تارهای بلند و ضخیم دیگران را داشته‌اید، پیشنهاد ما به شما کاشت مژه به سبک والیوم است. در این شیوه از تارهای مژه بسیار سبک استفاده می‌شود و به جای این که در بین هر مژه یک تار قرار بگیرد، چندین مژه در تعداد ۵ الی ۶ عدد به کار خواهد رفت تا در آخر شما به مژه‌های پرپشت‌تر از حد معمول برسید. توجه داشته باشید کاشت مژه سبک والیوم، به خاطر استفاده از تارهای مژه زیاد، معمولا بین ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

کاشت مژه عروسکی

سبک محبوب بعدی در کاشت مژه، مدل عروسکی است؛ اگر پلک‌هایی یکدست یا چشمانی بادامی و افتاده دارید، می‌تواند برای شما بهترین گزینه باشد. نحوه کار هم به این صورت است که مژه‌های بلندتر هیبریدی یا والیوم به جای قرار گرفتن در گوشه چشم، در وسط پلک جای‌گذاری شده و ابتدا و انتهای چشم مژه‌های کوتاه‌تری خواهند داشت. در نهایت می‌توانید با کاشت مژه عروسکی چهره خود را از بی‌حالی درآورده و جذابیت خاصی به آن بدهید.

کاشت مژه گربه ای

مدل دیگری از انواع کاشت مژه، گربه ای است که از جذاب‌ترین سبک‌ها به شمار می‌آید. در این مدل که به طور ویژه به افرادی با چشمان گرد و نزدیک به هم توصیه می‌شود، باید بلندترین مژه‌ها بر خلاف مدل عروسکی در گوشه انتهایی چشم قرار گرفته و به ترتیب به سمت گوشه داخلی از طول آن‌ها کم شود. با کمک این سبک حالت چشم‌ها از گردی درآمده و درشت‌تر و کشیده‌تر به نظر خواهند رسید. با این حال توجه داشته باشید که اگر گوشه‌های انتهایی چشمانتان به سمت پایین یا بالا است یا چشمانی بادامی‌ شکل دارید، کاشت مژه گربه‌ای چندان مناسب شما نبوده و می‌تواند چشم‌هایتان را کوچک‌تر از حالت عادی نشان دهد.

سخن پایانی

کاشت مژه می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد یک تغییر اساسی در چهره و افزایش جذابیت ظاهری به ویژه برای خانم‌ها باشد؛ بنابراین با وجود سبک‌های مختلف و انواع کاشت مژه می‌توانید بر اساس فرم چشم‌هایتان مژه‌هایی پرپشت داشته باشید که چهره‌تان را زیباتر می‌کنند. ما در سالن زیبایی رها طحانی در زمینه ارائه انواع خدمات لیفت و لمینت مژه فعالیت داریم و این کار را با ضمانت کیفیت و ماندگاری برای شما انجام می‌دهیم. برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا کاشت مژه دائمی محدودیت سنی دارد؟

خیر. تا زمانی که پلک سالم است و به خوبی کار می‌کند، می‌توان کاشت مژه دائمی را برای زیبایی فرم چشم‌ها انجام داد.

مراقبت‌های لازم بعد از انواع کاشت مژه چیست؟

بهتر است بعد از کاشت مژه تا ۲۴ ساعت به صورت خود آب نزده، به چشم‌ها و مژه‌هایتان دست نزده و از رساندن مواد حاوی چربی به آن‌ها خودداری کنید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4/5 - (1 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت