بعد از پروتئین تراپی مو از چه شامپویی استفاده کنیم؟

شامپو مناسب بعد از پروتئین تراپی مو

وقتی صحبت از حفظ تأثیرات پروتئین تراپی می‌شود، انتخاب شامپوی مناسب اهمیت زیادی دارد. با وجود تنوع بسیار زیاد محصولات، انتخاب بهترین گزینه می‌تواند کار سختی باشد. به همین علت در این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی با بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های شامپو بعد از پروتئین تراپی مو و دیگر مراقبت‌های لازم به شما کمک خواهیم کرد تأثیرات این روش درمانی را تا مدت‌ها بر روی موهای خود احساس کنید.

آشنایی با پروتئین تراپی

پروتئین تراپی در واقع روشی محبوب برای کسانی است که می‌خواهند از موهای خود در برابر آسیب‌هایی مانند موخوره، گره‌ خوردگی و ریزش محافظت کنند و با آب‌ رسانی به آن‌ها باعث درخشیدن آن‌ها شوند. با این حال، باید حتماً توجه داشته باشید که در این درمان ممکن است به خاطر استفاده از اتوهای داغ و مواد شیمیایی موهایتان خشک شده و آسیب ببیند؛ بنابراین باید حتماً از محصولات مناسب استفاده کرده و مراقبت‌های پس از آن را پیگیری کنید. شما می‌توانید برای اطلاع از هزینه پروتئین تراپی در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

نکات مهم در انتخاب شامپو مناسب بعد از پروتئین تراپی

برای حفظ نتایج پروتئین تراپی و سلامت موها، لازم است شامپویی را انتخاب کنید که به طور خاص به منظور مراقبت‌های بعد از این درمان ساخته شده است. در اینجا چند ویژگی کلیدی برای چنین شامپویی ذکر شده است:

عدم وجود سولفات در شامپو

سولفات‌ها مواد خشنی هستند که در بسیاری از شامپوها یافت شده و می‌توانند روغن‌های طبیعی را از مو و پوست سر پاک کنند؛ درنتیجه می‌توانند مویی خشک و آسیب‌ دیده را برای شما به وجود بیاورند. پس لازم است که شامپو بعد از پروتئین تراپی مو، برای حفظ اثرات این درمان حتماً بدون سولفات باشد.

استفاده از شامپو بدون سولفات بعد از پروتئین تراپی

شامپوهای پروتئین‌دار

به منظور جبران مواد مغذی ازدست‌ رفته موها و حفظ تأثیر درمان، شامپو بعد از پروتئین تراپی مو باید به گونه‌ای انتخاب شود که حتماً حاوی پروتئین‌ باشد. این محصولات به تقویت مو و بهبود حالت ارتجاعی آن کمک کرده و از شکستگی جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این شامپوهای پروتئین دار، کوتیکول‌ها را پوشانده و رطوبت را در آن‌ها نگه می‌دارند؛ در نتیجه فرد موهای صاف و سالم‌تری خواهد داشت.

استفاده از شامپوهای گیاهی

اگر از خود می‌پرسید که شامپو بعد از پروتئین تراپی چی استفاده کنم باید بگوییم که شامپوهای گیاهی که از عصاره‌های آلوئه‌ورا، چای سبز، نعناع، گردو و… تشکیل شده‌اند، می‌توانند در تقویت و مراقبت مو نقش مهمی داشته باشند. این مواد به تغذیه عمقی موها کمک کرده و آن‌ها را لطیف می‌کنند.

اهمیت استفاده از شامپو گیاهی بعد از پروتئین تراپی

خاصیت مرطوب‌کنندگی و آب‌رسانی

خشکی، وزی و موخوره از آسیب‌های رایج بعد از پروتئین تراپی بوده که ممکن است برخی افراد آن‌ها را تجربه کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید به دنبال شامپوهایی با خواص مرطوب‌کنندگی و آب‌رسانی بالا باشید. شامپوهایی که در فرمول خود موادی مثل روغن آرگان و گلیسیرین دارند، می‌توانند تا مدت‌ها بعد از پروتئین تراپی نیز رطوبت را به مو بازگردانده و آن را هیدراته، نرم و ابریشمی نگه دارند.

نکات مهم در استفاده از شامپو پس از پروتئین تراپی

برای اینکه بتوانید موهایی خوش حالت و نتایجی ماندگار پس از پروتئین تراپی داشته باشید، باید موارد زیر را در زمان استفاده از شامپو رعایت کنید:

نکات مهم در استفاده از شامپو پس از پروتئین تراپی

خودداری از شستن موها تا ۷۲ ساعت بعد

پروتئین تراپی برای همیشه ماندگار نیست و هر بار شستن موها، می‌تواند باعث شود که برخی از مواد و پروتئین‌هایی را که برای احیا موهای خود استفاده کرده‌اید، از دست دهید. بنابراین، بهتر است که تا ۷۲ ساعت برای شستن آن‌ها صبر کنید. با رعایت این مورد، به مواد پروتئینی اجازه می‌دهید تا به طور کامل بر روی موهای شما نفوذ کرده و اثر دلخواه را بر روی آن‌ها داشته باشند.

همچنین توصیه می‌شود که بین هر شستشو سه روز فاصله بیندازید؛ چرا که شستن بیش از حد موها روغن طبیعی مو را از بین برده و باعث خشک شدن آن‌ها می‌شود.

موهای خود را بیش از حد دست‌کاری نکنید

پس از انجام درمان، باید به پروتئین‌ها زمان و آزادی کافی را داده تا به خوبی به خورد موهایتان بروند. بستن موها یکی از کارهایی است که باعث گرم شدن آن‌ها شده و نمی‌گذارد آزادانه جریان داشته باشند. نتیجه آنکه ممکن است دچار خشکی، شوره سر و ریزش مو شوید؛ بنابراین، بهتر است زیاد آن‌ها را دست‌کاری نکرده و از بستن آن‌ها خودداری کنید. با این حال، گاهی انجام این کار ضروری است. در چنین شرایطی بهتر است تا جای ممکن موهایتان را شل ببندید.

خودداری از انجام رنگ و دکلره

یکی دیگر از مراقبت‌های مهم بعد از انجام پروتئین تراپی، انجام ندادن رنگ و دکلره موها تا سه روز است. اگر قصد استفاده از این روش‌های زیبایی را دارید، بهتر است قبل از پروتئین تراپی اقدام کنید؛ چون وقتی بعد از پروتئین تراپی از رنگ و دکلره استفاده می‌کنید، تأثیر پروتئینی که به موهایتان اضافه شده، از بین برده و حتی ممکن است به آن‌ها آسیب بزنید.

سخن پایانی

انتخاب شامپوی مناسب برای بعد از پروتئین تراپی جهت جلوگیری از ریزش مو و حفظ اثرات درمان ضروری است. به خاطر داشته باشید که شامپوهای بدون سولفات حاوی پروتئین به حفظ نتایج پروتئین تراپی کمک کرده و شامپوهای بیوتین دار، مشکلات ریزش مو را برطرف می‌کنند و باعث رشد سالم مو می‌شوند. ما در سالن زیبایی رها طحانی انواع خدمات صافی و احیا موها را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهیم؛ برای اطلاع از قیمت یا رزرو وقت، با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

می‌توانم شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو پس از احیا، انتخاب کنم؟

برای جلوگیری از ریزش موهایتان باید به دنبال شامپوهایی باشید که در آن‌ها موادی مانند بیوتین و کراتین برای تقویت ریشه و کاهش ریزش مو به کار رفته است.

پروتئین تراپی تا چه مدت ماندگاری دارد؟

پروتئین تراپی می‌تواند از چند هفته تا چند ماه ماندگاری داشته باشد. درواقع این زمان به نحوه انجام درمان و رعایت مراقبت‌های بعد از آن بستگی دارد.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سیزده =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت