تفاوت میکاپ لایت با مدیوم و شاین چیست؟

تفاوت میکاپ لایت با مدیوم و شاین

امروزه در دنیای میکاپ شاهد تنوع بسیار گسترده‌ای هستیم؛ درواقع باید بگوییم که تفاوت در سلیقه‌ها باعث شده تا در بین انواع سبک‌های میکاپ هم تفاوت‌های بنیادی وجود داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین سبک‌های میکاپ، میکاپ لایت بوده که به عنوان میکاپ عروس هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید تا بیشتر درباره تفاوت میکاپ لایت با مدیوم و شاین آشنا شوید.

میکاپ لایت چیست؟

میکاپ لایت را می‌توانیم به‌عنوان ساده‌ترین، کم‌غلظت‌ترین و با طراوت‌ترین نوع سبک آرایشی بدانیم که موردتوجه بسیاری از افراد واقع شده است. در میکاپ لایت معمولا از زنگ‌های فوق‌العاده ملایم و نود استفاده می‌شود؛ بر این اساس ظاهر طبیعی پوست حفظ شده و در عین سادگی، جلوه فوق‌العاده‌ای در صورت به وجود می‌آید. اغلب افراد از این سبک برای استفاده‌های روزمره یا شرکت در مهمانی‌ها و جلسات مهم، استفاده می‌کنند. تفاوت میکاپ لایت با مدیوم و شاین در این است که حالت طبیعی صورت فرد حفظ شده و او را در بهترین وضعیت خود قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت میکاپ در اصفهان با ما در سالن زیبایی رها طحانی تماس بگیرید.

میکاپ مدیوم چیست؟

یکی دیگر از کاربردی‌ترین انواع میکاپ که این روزها موردتوجه قرار گرفته، میکاپ مدیوم است. این نوع از میکاپ در سطح متوسط قرار داشته و شما می‌توانید از آن برای قرار گرفتن در مهمانی‌ها، دورهمی‌های دوستانه یا رفتن به یک گردش خانوادگی استفاده کنید.

میکاپ مدیوم چیست؟

این نوع از آرایش را می‌توانیم بین آرایش غلیظ و لایت بدانیم. در این سبک میکاپ معمولا توجه ویژه‌ای به کانتورینگ و برطرف کردن نقص‌های صورت می‌شود؛ به همین دلیل برای آتلیه یا عکاسی هم بسیار مناسب است. در این میکاپ خبری از سایه‌ها و خط چشم‌های رنگی نیست؛ اما شما نمی‌توانید انتظار سادگی میکاپ لایت را از آن داشته باشید.

میکاپ شاین چیست؟

اگر سری به میکاپ‌های دوره‌های قبلی بزنید، متوجه آرایش‌های براق می‌شوید که تا حد زیادی محبوب اکثر افراد بودند. به مرور زمان این میکاپ ها منسوخ شده و جای خود را به آرایش‌های مات و لایت دادند. در سال‌های اخیر مجددا شاهد آرایش‌های شاین در حوزه میکاپ هستیم. این مدل آرایش‌های شاین تفاوت زیادی با نسل قدیمی این سبک میکاپ داشته و جلوه ظاهری آن به مراتب بیشتر شده است. حالت مدرن این سبک میکاپ در بین سلبریتی های هالیوودی تا حد زیادی رواج داشته و موردتوجه قرار می‌گیرد.

تفاوت میکاپ لایت با مدیوم

در این بخش به بررسی تفاوت میکاپ لایت و مدیوم می‌پردازیم که عبارتند از:

تفاوت میکاپ لایت با مدیوم

کاربرد

اصلی‌ترین تفاوت میکاپ لایت و مدیوم، در کاربرد آن‌هاست؛ میکاپ لایت به عنوان یک میکاپ روزمره شناخته می‌شود که تغییر چندانی در ظاهر شخص به وجود نمی‌آورد. توجه داشته باشید که میکاپ لایت به‌عنوان میکاپ عروس در اصفهان هم کاربرد دارد؛ اما زیرسازی آن باید به بهترین نحو ممکن توسط بهترین میکاپ آرتیست اصفهان انجام شود تا نتیجه مطلوب و جذابی را به دنبال داشته باشد.

تفاوت تناژ رنگی میکاپ لایت با مدیوم

تفاوت دیگری که در بین این دو سبک وجود دارد، مربوط به تناژ رنگ به‌کاربرده شده آن‌هاست. در سبک لایت معمولا از رنگ‌های فوق‌العاده کم‌رنگ و نود استفاده می‌شود که تغییر زیادی در حالت چهره فرد به وجود نمی‌آورند. در حالی که معمولا میکاپ مدیوم دارای رنگ و جلوه بیشتری است. در این سبک معمولا از رنگ‌های گلبهی، هلویی و آجری استفاده می‌شود. به صورت کلی باید بگوییم که غلظت میکاپ در سبک مدیوم به‌مراتب بیشتر از میکاپ لایت است.

تفاوت میکاپ لایت با شاین

همان‌طور که از عنوان میکاپ شاین مشخص است، در آن از هایلایترهای رنگی و جذاب استفاده می‌شود که می‌توانند باعث براق‌تر شدن چهره و پوست فرد شوند. در میکاپ شاین معمولا از رژ گونه‌های صورتی و گلبهی طبیعی، سایه‌های اکلیلی و براق، رژهای مایع براق با تناژهای روشن و حتی کرم پودرهای براق و طبیعی استفاده می‌شود. در واقع هدف این میکاپ شاین مدرن این است که برق طبیعی چهره به بهترین نحو ممکن حفظ شده و تأثیر جذابی را به دنبال داشته باشد.

تفاوت میکاپ لایت با شاین

در نتیجه اصلی‌ترین تفاوت میکاپ لایت و شایت در کاربرد آن‌هاست. میکاپ های شاین برای افرادی که پوست بیش از حد چرب دارند، بهترین انتخاب محسوب شده و می‌توانند اثرگذاری فوق‌العاده خوبی را به دنبال داشته باشند. میکاپ شاین در مقایسه با میکاپ لایت معمولا غلظت بیشتری داشته و اغلب برای شرکت در مراسم‌های خاص مورداستفاده قرار می‌گیرند. ترکیب میکاپ شاین و مات هم سبک مدرنی از میکاپ بوده که در بسیاری از مواقع برای میکاپ عروس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

امروزه سبک‌های متنوع و جدیدی از میکاپ به وجود آمده‌اند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و با سلیقه افراد خاصی سازگارند. در این مقاله از سایت رها طحانی به بررسی تفاوت میکاپ لایت با شاین و مدیوم پرداختیم و گفتیم که هریک از آنها برای چه مواردی کاربرد دارند؟ شما می‌توانید با استفاده از جدول زیر، تفاوت این سه سبک میکاپ را بهتر درک کنید.

حنبه مقایسه میکاپ لایت میکاپ مدیوم میکاپ شاین
تناژ رنگی نود و روشن گلبهی، هلویی قرمز و براق
کاربرد محل کار، آرایش روزانه آرایش عروس، مهمانی یا گردش دوستانه آرایش عروس، آرایش محفلی، مهمانی یا دورهمی
تناسب با رنگ پوست پوست‌های روشن و گندمی پوست سبزه یا تیره متناسب با هر رنگ پوست
غلظت آرایش کم نسبتا زیاد نسبتا زیاد

آیا قیمت میکاپ لایت با مدیوم و شاین متفاوت است؟

بله. زیرا میزان مواد آرایشی استفاده شده در این هریک از این مدل‌ها متفاوت خواهد بود؛ در نتیجه قیمت متفاوتی هم دارند.

آیا محدودیت سنی در استفاده از هر مدل میکاپ وجود دارد؟

خیر. شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، هر سبک میکاپی را که دوست دارید انتخاب و اجرا کنید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت