تاثیر بافت مو بر رشد مو

آیا بافت مو باعث رشد مو میشود

از زمان‌های قدیم تا به امروز داستان‌های زیادی درباره راه‌های بلندتر کردن موی زنان نقل شده است. استفاده از گیاه یا حتی تخم‌مرغ تعدادی از این روش‌ها هستند که عده زیادی معتقد بودند به تحکیم ریشه مو و رشد آن کمک می‌کند. یکی دیگر از این تصورات درباره بافتن مو است که می‌تواند باعث رشد مو شود. احتمالاً مادربزرگتان نیز این روش را برای داشتن موهایی بلند به شما معرفی کرده است. اما آیا واقعا بافتن مو باعث رشد مو می شود یا این موضوع افسانه‌ای است و هیچ حقیقتی ندارد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال و ارتباط بین بافتن مو و رشد مو تا انتهای این مقاله از سالن زیبایی رها طحانی با ما همراه باشید

بافت مو در حقیقت راهی برای جمع کردن موها و آرایش آن‌ها است که از قرن‌ها پیش، عموم مردم چه زنان و چه مردان از آن استفاده می‌کردند. این روش با گذشت زمان در سبک‌ها و مدل‌های متفاوتی بر روی موها اجرا شد تا به امروز که ده‌ها مدل بافت مو وجود دارد. جالب است بدانید اولین کسانی که از روش بافت مو استفاده می‌کردند آفریقایی‌ها بودند که به خاطر تحرک زیاد و گرمای هوا با کمک این روش موهای خود را جمع کردند. برای آشنایی بیشتر با انواع بافت مو می‌توانید مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید.

آیا واقعا بافتن مو باعث رشد مو می شود؟

متأسفانه، میان بافتن مو و رشد مو ارتباطی وجود نداشته و با بافتن نمی‌توان سرعت رشد مو را افزایش داد. در واقع سرعت و میزان رشد موها به عوامل دیگری مثل ژنتیک، شیوه زندگی، میزان استرس و رژیم غذایی افراد وابسته است؛ یعنی این فاکتورها هستند که مقدار رشد موهای شما را تعیین می‌کنند نه بافتن مو!

آیا واقعا بافتن مو باعث رشد مو می شود؟

تارهایی که در قسمت خارجی ریشه قرار دارند، جزء بافت مرده به‌حساب می‌آیند؛ بنابراین اگر بافتن مو به نحوی باشد که در نهایت ریشه مو کشیده نشود، نه در رشد و نه در ریزش تأثیری نخواهد گذاشت. بافت‌های بسیار محکم در واقع می‌توانند مو را از ریشه کشیده و باعث ریزش مو، آلوپسی کششی و یا حتی سر درد شوند. این مشکلات بیشتر در مدل موی‌های آفریقایی که با استفاده از تکنیک‌های بافتنی محکم انجام می‌شود، دیده شده است.  از این رو توصیه می‌کنیم اکیدا از بافتن موهای خود به صورت محکم خودداری کرده و برای جمع کردن موها تنها چند روش بافت ساده و مرسوم را به کار ببرید تا از این آسیب‌ها در امان باشید. ما در سالن زیبایی رها طحانی در زمینه ارائه خدمات بافت مو در اصفهان فعالیت داشته و انواع بافت را با بهترین کیفیت، بر روی موهای شما اجرا می‌کنیم.

مزایای بافت مو

بافت مو می‌تواند علاوه بر آرایش مو و افزایش زیبایی چهره افراد، تأثیرات مثبت دیگری هم داشته باشد که تعدادی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

مزایای بافت مو چیست؟

کاهش میزان شکستگی موها

یکی از مهمترین مزایای بافتن موها کم کردن شکستگی و خشکی بیش از حد است. در واقع با بافتن تارهای مو به صورت رشته‌ای، شما می توانید از حرکت زیاد و پخش شدگی موها جلوگیری کرده و آسیب‌هایی مثل پارگی، خشکی، ساییدگی و … را کاهش دهید. در نتیجه می‌توان گفت بافتن موها به خصوص در هنگام خواب، احتمال شکستگی و ریزش را نسبت به روش‌های دیگر کمتر می‌کند و از این طریق به نحوی بافتن مو و رشد مو با هم ارتباط پیدا می کنند.

حفظ رطوبت موها

بافت مو به حفظ رطوبت موها نیز می کمک می‌کند؛ در نتیجه کسانی که موهایی بیش از حد خشک و شکننده دارند، می‌توانند با بافتن موهایشان از دست این مشکلات راحت شده و به موهای زیبا و سالم اولیه خود دست یابند.

جلوگیری از گره خوردن موها

اگر موهای بلندی دارید که با گرمای هوا و شروع فصل تابستان کلافه‌تان می‌کنند، بافت مو با جمع کردن تمام موها این مشکل را حل کرده و گره خوردگی موها را نیز کمتر می‌کند. در نتیجه با وجود بافت، دیگر لازم نیست هر روز آن‌ها را شانه کنید که می‌تواند ریزش موها را دو چندان کند.

سخن پایانی

تأثیر بافت مو بر رشد مو موضوعی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. گفتیم که بافت مو به عنوان نوعی محافظ، از آسیب رسیدن به پوست سر و خرد شدن موها جلوگیری کرده و به نوعی زمینه ساز رشد موی سالم خواهد بود. نکته مهم اینجا است که نباید موها را به صورت سفت یا گره خورده ببافید؛ در غیر این صورت، موها دچار ریزش می‌شوند و استحکام خود را از دست می‌دهند. سالن زیبایی رها طحانی به عنوان سالن تخصصی بافت مو در اصفهان فعالیت داشته و انواع روش‌ها را با بهترین کیفیت بر روی موهای شما اجرا می‌کند.

سوالات متداول

برای جلوگیری از ریزش موها، بهتر است موها را در حالا خشک ببافیم یا خیس؟

بهتر است موها در حالت مرطوب بافته شوند تا به راحتی حالت بگیرند و وز نشوند. همچنین بافتن موها در حالت خیلی خشک، می‌تواند شکنندگی تارها را افزایش داده و در نهایت شما را به مدل دلخواه نرساند.

آیا بافت مو بهتر از روش دم‌اسبی است؟

بهتر است که به جای دم‌اسبی کردن موها آن‌ها را ببافید؛ چراکه در روش دم‌اسبی، موها با کشیده شدن در معرض خطر ریزش قرار می‌گیرند. اما با ‌کمک بافت می‌توانید آن‌ها را سر جای خود نگه دارید.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت