تأثیر حجم مو در کراتین مو

تاثیر حجم مو بر کراتین مو

کراتینه اغلب به‌عنوان یک “درمان معجزه‌آسا” توسط متخصصان مو و زیبایی برای کسانی که به دنبال موهای بدون وز، ابریشمی و صاف هستند، معرفی می‌شود. اما معمولا این سوال پیش می‌آید که آیا حجم مو در کراتین مو اثر دارد یا خیر؟ اگر موهای نازک و کم پشتی دارید و این سؤال ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده با سالن زیبایی رها طحانی همراه باشید تا در ادامه به بررسی کراتین روی موهای کم پشت و تأثیر حجم مو در این روش بپردازیم.

دلایل کم‌ حجم شدن مو ها

کم‌حجم شدن مو اغلب ناشی از عوامل مختلفی سبک زندگی، ژنتیک یا هر دو است؛ حتی برخی شرایط پزشکی نیز ممکن است به نازک شدن مو منجر شوند. تعدادی از این عادات که منجر به کم حجم شدن موها می‌شوند، عبارت‌اند از:

دلایل کم‌ شدن حجم موها

  • رنگ کردن بیش از حد موها
  • استفاده از محصولات نامرغوب مو
  • استفاده از مدل‌های خاص برای مو مانند دم‌اسبی
  • عدم دریافت کافی برخی از مواد مغذی در رژیم غذایی مانند آهن، اسیدفولیک و سایر مواد معدنی
  • استرس

تأثیر کراتین بر مو های کم‌ حجم

آرایشگران اغلب کراتینه را برای موهای زبر، ضخیم، وز یا مجعد توصیه می‌کنند؛ بنابراین اگر موهای کم حجمی دارید، ممکن است کراتینه انتخاب مناسبی برای شما نباشد. همان‌طور که می‌دانید پس از کراتینه شما مویی کاملاً صاف و لخت خواهید داشت؛ این لختی و بی‌حالتی، مو را کم‌پشت‌تر و کم‌حجم‌تر از قبل نشان می‌دهد. به همین دلیل برای افراد با موی کم‌حجم کراتینه توصیه نمی‌شود. البته اگر در چنین وضعیتی هستید و می‌خواهید موهای خوش حالت‌تری داشته باشید، توصیه می‌کنیم پروتیین تراپی مو در اصفهان را انجام دهید. این کار باعث تقویت ریشه موها شده و می‌تواند به پرحجم‌تر شدن آنها هم کمک کند.

نکات مهم در کراتین مو های کم‌ حجم

در صورتی که موهای کم‌حجمی دارید و می‌خواهید کراتین را روی موهای کم پشت انجام دهید، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

نکات مهم در کراتین مو های کم‌ حجم

  • انتخاب مواد

برای اینکه بعد از انجام کراتین موهایتان با مواد شیمیایی آسیب نبیند، باید مواد سازگار با موهایتان را انتخاب کنید. برخی از این مواد به خاطر وجود مواد شیمیایی قوی در ساختارشان، از قدرت صافی بیشتری برخوردار هستند؛ اما نباید آن‌ها را بر روی موهای کم‌پشت استفاده کنید. به عبارت بهتر، برای کراتین روی موهای کم پشت باید از مواد ضعیف‌تری استفاده کرد؛ زیرا چنین مویی مقاومت زیادی نداشته و آسیب‌پذیرتر است. پس اگر موهای نازکی دارید، هنگام کراتینه حتماً دقت کنید که آرایشگر از چه نوع موادی برای صاف کردن موهایتان استفاده می‌کند.

  • اتو کشی مو ها

در مراحل انجام کراتین موی کم پشت و حجیم تفاوتی وجود ندارد و هر دو مانند هم انجام می‌شوند؛ اتوکشی موهایی که مواد کراتینه بر روی آن قرار گرفته‌اند، اصلی‌ترین مرحله انجام این کار است. در این مرحله آرایشگر باید از سرعت عمل بسیار بالایی برخوردار باشد؛ زیرا اگر با سرعتی آهسته به اتوکشی مشغول شود. تعداد دفعاتی که موها را اتو می‌کشد نیز بیشتر شده و احتمال سوختن و آسیب دیدن آن‌ها افزایش می‌یابد. به همین خاطر است که به شما توصیه می‌کنیم برای انجام کراتین روی موهای کم پشت حتماً به یک فرد ماهر در این زمینه مراجعه کنید؛ شما می‌توانید برای رزرو نوبت کراتین مو در اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

  • میزان ماندگاری

ماندگاری مواد بعد از انجام کراتین مو، می‌تواند از ۶ ماه تا یک سال متغیر باشد. جالب است بدانید که بعد از گذشت این زمان، صافی مو به مرور کمتر خواهد شد و قسمت‌هایی از مو که رشد می‌کنند، همان حالت اولیه را به خود می‌گیرند. پس برای ثابت بودن نتیجه کراتین باید حداقل یک بار در سال آن را شارژ کنید. با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت که حجم مو در میزان ماندگاری مواد تأثیری نداشته و این ماندگاری به میزان مراقبت از مو وابسته است.

آیا کراتین مو های کم پشت خطرناک است؟

هرچند کراتینه کردن تاثیری در ضخیم‌تر شدن موهایتان نخواهد داشت، نمی‌توان گفت که کراتینه موی کوتاه و کم‌پشت بسیار مضر است. با این حال مواد کراتینه مو معمولا شیمیایی هستند و در صورتی که دوز مناسب استفاده نشود، می‌توانند موها را بسوزانند. به همین دلیل بهتر است قبل از انجام کراتین روی موهای کم پشت، مطمئن‌ترین مرکز زیبایی را پیدا کنید؛ زیرا موهایتان به دلیل نازکی، بسیار حساس هستند و نباید آن را به دست هرکسی بسپارید.

علت کم حجم شدن مو بعد از کراتینه

شما به کمک کراتین می‌توانید موهایی مرتب و صاف داشته باشید؛ اما انجام آن ممکن است منجر به اتفاقات دیگری مانند کم حجم شدن موها بعد از کراتینه شود. این اتفاق ناخوشایند می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ مثلا فرمالدهید استفاده شده در این روش، حجم موهای شما را کمتر می‌کند. همچنین در هنگام اتوکشی نیز دما می‌تواند به اندازه‌ای بالا باشد که پروتئین‌ها و محافظ‌های طبیعی موی سر را خراب کرده و باعث آسیب، ریزش بیش از حد و کم پشتی شود. این آسیب‌ها و کم حجمی مو نتیجه مستقیم استفاده از خود کراتین نیست؛ بلکه عدم انجام این کار به روش صحیح می‌تواند باعث آنها شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مقاله آیا کراتین باعث ریزش مو می شود را مطالعه کنید.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت انجام کراتینه برای موهای کم‌پشت چندان معقول نیست و به جای آن می‌توانید با استفاده از پروتئینه و مواد طبیعی، موهای نازک خود را تقویت کنید. اما اگر می‌خواهید حتماً کراتین روی موهای کم‌پشت را امتحان کنید توصیه ما به شما این است که از افراد متخصص در این زمینه و کم‌خطرترین نوع مواد استفاده کنید.

کدام درمان برای بیشترشدن حجم موها مناسب‌تر است؟

ماساژ دادن پوست سر و موها به طور منظم با استفاده از روغن‌های طبیعی و مخصوص می‌تواند برای افزایش حجم موها مؤثر باشد. همچنین درمان‌های سنتی با استفاده از گیاهانی مانند شنبلیله، تریفالا، برهمی و... می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و در نتیجه باعث حجیم‌تر شدن موها شود.

آیا کراتینه به موهای پرپشت نیز آسیب می‌رساند؟

حرارت بالا و مواد شیمیایی قوی که در کراتینه استفاده می‌شوند، موهای شما را خشک، شکننده و مستعد شکستن می‌کند. به‌خصوص افرادی که موهای نازک یا آسیب‌دیده دارند باید بیشتر احتیاط کنند، زیرا تارهای ظریف موهایشان ممکن است بعد از کراتین به‌راحتی بشکنند.

جهت بهتر شدن کیفیت مقالات سایت رها طحانی لطفا دیدگاه و امتیاز خود را وارد کنید

4.5/5 - (2 امتیاز)

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 17 =

فرم ثبت درخواست رزرو نوبت

برای مشاوره با شماره 09131057961 تماس بگیرید.

برای رزرو نوبت لطفا نوع خدمات مد نظر را انتخاب کنید و نام و شماره خود را وارد کنید تا برای هماهنگی برای روز و ساعت، با شما تماس گرفته شود.

رزرو نوبت